کینه دشمنان از قرآن، دیرینه است
کد خبر: 4151568
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با ایکنا:

کینه دشمنان از قرآن، دیرینه است

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد تاکید کرد: کینه دشمنان از قرآن، دیرینه است و از زمان نزول قرآن وجود داشته است.

سید احمد خاتمیدر پی ماجرای اهانت فردی در کشور سوئد به قرآن کریم که با واکنش مراجع و علما مواجه شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: کینه دشمنان از قرآن، کینه‌ای دیرینه است. از زمان نزول قرآن، دشمنان راجع به این کتاب آسمانی، کینه داشتند و همچنان این کینه ادامه دارد و از مصادیق، کینه شتری است؛ یعنی کینه‌ای نیست که امروز و دیروز تولید شده باشد.

وی افزود: به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با جان گرفتن مجدد اسلام، این کینه روز به روز بیشتر هم شد است و این غم جانکاه آنان است که با وجود اینکه همه توان و تلاش خود را علیه اسلام به کار می‌برند روز به روز این دین در حال پیشرفت است و حتی در سالی که در استرالیا، قرآن را آتش زدند این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال شد.

استاد درس خارج حوزه قم تاکید کرد: بنابراین اگر امروز شاهد هتک حرمت به مقدسات و قرآن کریم به عنوان کتاب نزدیک به دو میلیارد مسلمان هستیم، این ناشی از کینه دشمنان از پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی است و به فضل خدا آنها راه به جایی نخواهند برد؛ مصطفی را وعده داد الطاف حق/ گر بمیری تو نمیرد این سبق.

امام جمعه تهران با بیان اینکه به فضل خداوند قرآن کریم بر خلاف انتظار و خواست دشمنان روز به روز در دنیا بیش از گذشته نورافشانی خواهد کرد و پرفروغ‌تر ظاهر می‌شود، اظهار کرد: اینکه برای چنین کار ناشایست و مذمومی کشور سوئد انتخاب می‌شود، این است که این کشور نماد یک کشور اروپایی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این پرسش که غرب، مدعی آزادی بیان است و این کار هم بر مبنای همین عقیده صورت می‌گیرد، آیا واقعا اهانت به مقدسات، آزادی بیان است، گفت: واژه‌هایی مانند آزادی، حقوق بشر و امثال اینها واژگانی است که دستاویز ضد آزادی و ضد عدالت است و این سوء استفاده از واژه‌ها از سوی دشمنان هم کار بی‌سابقه و عجیبی نیست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراوان شاهد بوده‌ایم که از عدالت و آزادی سوء استفاده می‌کنند و خودشان رفتاری غیرعادلانه و غیرآزادمنشانه دارند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده دوگانه غرب از مفاهیمی چون آزادی و حقوق بشر و ... که مورد توجه همه انسان‌ها است، تصریح کرد: حتی دشمنان از واژه مبارزه با تروریسم هم در جهت اهداف خودشان استفاده می‌کنند یعنی شعار مبارزه با ترور و تروریسم را سر می‌دهند ولی در حقیقت از آن برای ترویج تروریسم استفاده می‌کنند و آنچه مهم است این است که ما فریب این خدعه‌ها و حرکات را نخوریم. 

انتهای پیام
captcha