پذیرش بدون کنکور حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان + صوت
کد خبر: 4159008
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
حجت‌الاسلام مبشری خبر داد:

پذیرش بدون کنکور حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان + صوت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در برنامه افق رادیو قرآن از پذیرش حافظان کل قرآن کریم در این دانشگاه به صورت بدون کنکور از سال‌های آینده خبر داد.

پذیرش بدون کنکور حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان + صوت

به گزارش ایکنا، برنامه افق رادیو قرآن امروز هفتم مردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و سیده فاطمه موسوی،‌ مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و اجرای جواد نصیری، به روی امواج این شبکه رادیویی رفت.

در ابتدای این برنامه سیده‌فاطمه موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به میزبانی این دانشگاه از سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان امسال افتخار دارد میزبان 1380 دانشجوی منتخب قرآنی از دانشگاه‌های سراسر کشور باشد.

وی افزود: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در 9 بخش و 40 رشته در دستگاه‌های مختلف برگزار شده و نفرات برتر هر دستگاه به مرحله ملی راه یافته‌اند. این جشنواره شامل بخش‌های معارفی، آوایی، ادبی، پژوهشی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، فناوری، رسانه و نوآوری‌های قرآنی و هنری است.

دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تصریح کرد:‌ تاکنون مسابقات در بخش‌های مختلف طی دو مرحله برگزار شده که مرحله اول داوری بخش‌های ادبی، هنری، فناوری، رسانه و نوآفرینی قرآنی و پژوهشی بود که طی روزهای 20 و 21 تیرماه به صورت داوری آثار ارسال شده، برگزار شد.

موسوی افزود:‌ مرحله دوم نیز مربوط به برگزاری آزمون بخش معارفی بود که روز 27 تیرماه در 11 رشته و به صورت همزمان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور برگزار شد. مرحله سوم این مسابقات که بخش آوایی اختصاص دارد نیز مسابقات بخش آوایی است که رقابت‌های آن طی روزهای 16 تا 18 مردادماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. 

در بخش دیگری از این گفت‌وگو حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان نیز به بیان نکاتی در مورد جشنواره ملی قرآن دانشجویان و نیز نوآوری‌هایی که در این جشنواره صورت گرفته است، گفت: با توجه به گسترش حوزه‌هایی که دانشجویان به آن علاقه‌مند هستند، ضرورت دارد فعالیت‌های دینی و قرآنی در فضای مجازی هم مورد توجه قرار گیرد. از این جهت برخی رشته‌ها متناسب با این موضوع به مجموعه رشته‌‌های جشنواره اضافه شده است. 

وی با اشاره به اینکه مجموع رشته‌های جشنواره تلفیقی بین هنر و مباحث قرآنی و دینی است، بیان کرد: خوشبختانه همیشه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده است و هر زمان هم رشته جدیدی اعلام شده شاهد این استقبال بوده‌ایم. 

در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو سیده‌فاطمه‌ موسوی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در مورد برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان در بخش دستگاهی،‌ بیان کرد:‌ امسال مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور 12 هزار نفر از دانشجومعلمان برگزار شد. حضور این تعداد دانشجومعلم در جشنواره داخلی دانشگاه فرهنگیان نشان دهنده استعداد و علاقه آن‌ها به مباحث قرآنی است. نفرات برتر این جشنواره به مرحله ملی راه یافته‌اند. 

وی افزود: بر اساس تصمیمی که گرفته شده، از امسال مقرر شده است در هر دوره دانشگاه میزبان جشنواره پنج سهمیه بیشتر دریافت کند و لذا ما در این دوره از پنج سهمیه در نظر گرفته شده استفاده خواهیم کرد. 

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این برنامه سیدجعفر صادقی، مسئول کمیته فنی و داوری سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور نیز به صورت تلفنی روی خط برنامه آمد و به بیان نکاتی در مورد این جشنواره پرداخت.

وی با اشاره به اینکه از بین 40 رشته جشنواره 10 رشته مربوط به بخش آوایی است، گفت: بخش آوایی این جشنواره به صورت حضوری و طی روزهای 16 تا 18 مردادماه در ارومیه برگزار می‌شود. در 30 رشته دیگر که به صورت ارسال اثر برگزار شده، داوری‌ها انجام شده و نفرات برتر نیز مشخص شده‌اند. 

صادقی در ادامه در مورد داوری بخش‌های غیرآوایی، بیان کرد: در بخش‌های غیرآوایی همه داوران متخصص که در سطح کشوری و ملی داوری کرده‌اند، حضور داشتند و اغلب هم از چهره‌های دانشگاهی بودند. نتایج این بخش‌ها هفته قبل در رسانه‌ها منتشر و به دانشگاه‌ها هم اعلام شد.

در ادامه سیده‌فاطمه موسوی، دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مورد تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره و میزان اطلاع دانشجویان کشور از برگزاری چنین رویدادی در دانشگاه، گفت: در مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها که زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هست، نمایندگان دستگاه‌های مختلف حضور دارند، از طریق این مجمع نمایندگان دستگاه‌ها موظف شده‌اند اطلاع‌رسانی لازم در مورد جشنواره را در دانشگاه‌های خود داشته باشند و در واقع یکی از وظایف اصلی هر نماینده انعکاس جشنواره قرآنی در دانشگاه داخلی خود است. ضمن اینکه از طریق رسانه‌هایی همچون ایکنا و سایر رسانه‌ها اقدام به انعکاس این مسابقات خواهیم کرد.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:‌ لازم می‌دانم از وزیر فعلی آموزش و پرورش که سال گذشته ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشتند، نهایت تشکر را داشته باشم، چرا که تمام هم و غم ایشان در آن دوران مباحث فرهنگی و قرآنی بود و با حمایت ایشان 61 دارالقرآن در پردیس‌های مختلف راه‌اندازی کردیم.

وی در ادامه به برخی اقدامات دانشگاه فرهنگیان در حوزه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود:‌ یکی از طرح‌هایی که در دانشگاه به اجرا درآمد، طرح ملی حفظ قرآن است که طی آن از مؤسسات مردمی و دانشجویان فعال قرآنی کمک گرفتیم تا دانشجویان علاقه‌مند به حفظ قرآن به این عرصه ورود پیدا کنند.

مبشری یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در حوزه قرآن در دانشگاه فرهنگیان را شبکه‌سازی دانشجویان سراسر کشور برشمرد و افزود: در این زمینه دانشجویانی که در یک رشته خاص فعالیت داشته باشند، در قالب شبکه‌های به یکدیگر مرتبط خواهند شد تا فعالیت‌های خود را در آن حوزه ارتقاء دهند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان همچنین از سطح‌بندی قرآنی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ بر اساس نظام جامع فرهنگی که دانشگاه فرهنگیان آن را دنبال می‌کند، به این موضوع که هر معلم یک مربی قرآن باشد، اشاره شده است. در همین راستا کاری که برای اساتید و مدرسان دروس قرآنی داریم، تربیت مربی آموزش روش تدریس قرآن است. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در سال‌های آینده آن را دنبال خواهیم کرد، این است که حافظان کل قرآن این امکان را داشته باشند تا بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شده و به عنوان معلم استخدام شوند. 

 

 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۰۰:۴۷
7
8
همه باید در آزمون سراسری قبول شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۰۰:۴۷
7
8
همه باید در آزمون سراسری قبول شوند
فاطمه سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۰۹:۱۰
1
1
این عین بی عدالتی هست ،ما نزدیک ب یک دهه آموزشیار نهضت بودیم و با سابقه ی تدریس و تحصیلات مرتبط با آموزش و پرورش فقط بخاطر این که شرایط سنی رو رد کرده بودیم کنار گذاشته شدیم، ب سختی و با تلاش و امید عشایر رو با سواد کردیم ،حالا حافظ قرآن دقیقا جز حفظ آیات شریف قرآن ک ما ارزش زیادی براش قایل هستیم دیگه چ نوع مهارت آموزشی داره چقدر سابقه ی تدریس داره ،چقدر تاب آوری در برابر دانش آموزان با طیف گسترده ای از اخلاق و نوع تربیت داره فقط از خدا برای کساتی ک چنین بی تدبیر تصمیمات آنی و خالی از تفکر میگیرند طلب عطای عقل دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۹
1
1
کسانی که وارد آموزش و پرورش می شوند باید تمامی شرایط آموزش و پرورش را داشته باشند وجذب بدون کنکور تقلب وبرای آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران یک فاجعه جبران ناپذیری است.
حامد
|
Germany
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۰۰:۳۰
1
1
افرادی که اینگونه پذیرش می شوند، موفق نخواهند بود.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - ۰۰:۳۷
1
1
بنابر بر سند تحول اصل بر شایسته سالاری هست ، حفظ کردن قرآن حتی در یک سال هم بصورت فشرده ممکن هست و دلیلی بر شایسته بودن فرد برای تربیت بچه ها بهیچ عنوان نیست ، و بنا بر مبانیه رسمی تربیت و سند تحول باید از حافظه گرایی و مدرک گرایی به سمت پرورش و شایسته سالاری بریم ... واقعا متاسفم ...خدا بداد بچه ها و این مملکت برسه فقط ....
captcha