برگزاری فینال در 3 رشته جشنواره ملی قرآن دانشجویان + اسامی فینالیست‌ها
کد خبر: 4161206
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸

برگزاری فینال در 3 رشته جشنواره ملی قرآن دانشجویان + اسامی فینالیست‌ها

رقابت‌ها در سه رشته از رشته‌های بخش آوایی آقایان در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به دلیل نزدیکی نمرات شرکت‌کنندگان دارای مرحله فینال خواهد بود.

برگزاری فینال در 3 رشته جشنواره ملی قرآن دانشجویان + اسامی فینالیست‌ها

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به ارومیه، در پایان دومین روز از سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، رقابت در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در گروه آقایان به پایان رسید، اما با توجه به نزدیکی نمرات شرکت‌کنندگان در این سه رشته و بنا بر تصمیم کمیته فنی و هیئت داوران به دلیل نزدیکی نمرات شرکت‌کنندگان در این سه رشته، مرحله فینال برگزار خواهد شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق محمدمهدی کهکشان، مصطفی قاسمی، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی، مسعود موحدی‌راد، علی کبیری، محمدحسین نقی‌زاده و سیدپارسا انگشتان به فینال این رشته راه یافته‌اند. 

در این رشته هر یک از قاریان یک قطعه ۱۰ سطری از قطعاتی که اعلام می‌شود، هنگام حضور در جایگاه برداشته و بدون فرصت مرور قرائت می‌کنند.

در رشته ترتیل نیز محمدرضا حق‌شناس، روح‌الله آقایی، علی قنبری و ماجد نصری چهار فینالیست این رشته خواهند بود. این افراد یک قطعه ۱۵ سطری را به فاصله یک نفر تا نوبت اجرا، مرور خواهند کرد. 

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز محمدمهدی رضایی، محمدحسین بهزادفر، محمدرسول تکبیری، امیرحسین زرگری و رضا نادی پنج فینالیست خواهند بود.

برای حافظان کل راه یافته به فینال مسابقات، قرنطینه در نظر گرفته خواهد شد و هر نفر به دو سؤال ۱۷ سطری از دو بخش قرآن کریم پاسخ خواهد داد.

بر اساس اعلام کمیته فنی، داوری مرحله نهایی سه رشته یاد شده با حضور دو نفر از داوران و در بعدازظهر روز چهارشنبه 18 مردادماه برگزار خواهد شد. همچنین 30 درصد امتیاز مرحله مقدماتی و ۷۰ درصد امتیاز مرحله نهایی تعیین‌کننده نفرات منتخب خواهد بود. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha