برنامه روز پایانی جشنواره ملی قرآنی دانشجویان
کد خبر: 4161272
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

برنامه روز پایانی جشنواره ملی قرآنی دانشجویان

روز پایانی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با برگزاری مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و مدیحه‌سرایی و فینال سه رشته دیگر در شهر ارومیه به پایان خواهد رسید.

برنامه روز پایانی جشنواره قرآنی دانشجویان

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به ارومیه، آخرین روز رقابت‌های سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از صبح امروز 18 مردادماه در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده است. 

در نوبت صبح این روز مسابقات در بخش آقایان از دقایقی قبل در رشته حفظ 20 جز آغاز شده و تا پایان نوبت صبح در رشته‌های حفظ 10 و پنج جزء ادامه خواهد داشت. مسابقات این رشته‌ها در سالن محل اسکان متسابقان برگزار می‌شود.

همچنین در نوبت صبح شاهد برگزاری رقابت‌ها در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم خواهیم بود. مسابقات این رشته در سالن فرهنگسرای قرآن و عترت شهر ارومیه برگزار می‌شود. 

در نوبت بعدازظهر این روز نیز در هتل محل اسکان شرکت‌کنندگان، شاهد برگزاری رقابت فینال در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم خواهیم بود.

همزمان با برگزاری مسابقات در بخش آقایان، این رویداد در بخش بانوان در هتل محل اسکان و در رشته‌های مختلف در جریان است.

با پایان یافتن مسابقات در این روز، بخش رقابتی جشنواره به پایان می‌رسد و مراسم اختتامیه آن نیز صبح پنجشنبه 19 مردادماه به منظور معرفی و تجلیل از نفرات برتر برگزار می‌شود.

سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در 40 رشته برگزار شده است. 30 رشته از مجموع رشته‌های جشنواره مربوط به بخش‌های غیر آوایی بوده که پیش از این به صورت ارسال اثر یا آزمون کتبی برگزار و نفرات برتر نیز در مراسم افتتاحیه این رویداد تجلیل شده‌اند.

در 10 رشته آوایی که تنها بخش حضوری جشنواره است نیز مسابقات از 16 مرداد به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در شهر ارومیه آغاز شده است. 

این جشنواره با حضور دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است. 

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از ابتکارات جهاددانشگاهی بوده و تا دوره بیست و هفتم به میزبانی جهاددانشگاهی برگزار می‌شد از دوره بیست و هفتم به بعد برگزاری این رویداد ملی به صورت چرخشی بر عهده دستگاه‌های دانشگاهی گذاشته شده است. 

انتهای پیام
captcha