همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4160386
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اعلام خبر برگزاری همایش یکصدمین سالگشت بازتاسیس حوزه علمیه قم، گفت: حوزه علمیه در بخش‌های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته است ولی ارزشمندترین آن پیدایش تئوری نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

علیرضا اعرافیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، 14 مرداد در نشست بررسی موضوعات مربوط به همایش یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم، اظهار کرد: این همایش در روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه سال جاری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش دارای دو بخش است، مطرح کرد: بخش نخست مربوط به شیخ عبدالکریم حائری، احیاگر حوزه علمیه قم است که بیش از ۲۰ جلد از آثار ایشان در این راستا بررسی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: محور دوم این همایش نیز تحولات یکصد ساله اخیر حوزه علمیه قم در موضوعات مختلف است، که در این عرصه نیز مطالب و آثار بسیاری آماده، بررسی و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه محور دوم ادامه‌دار خواهد بود، عنوان کرد: اگرچه اقدامات بسیاری در این راستا صورت گرفته است، ولی با توجه به اینکه حجم کار بسیار بالا است، این مسیر ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه مراجع و علما برای این همایش پیام‌های خود را ارسال خواهند کرد و با بیان اینکه طرح اندیشه انقلاب اسلامی از دل حوزه علمیه خارج شده است، تصریح کرد: حوزه علمیه در بخش‌های مختلف دست‌اوردهای بسیاری داشته است ولی ارزشمندترین آن پیدایش تئوری نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید این همایش به بهترین شکل برگزار شود، یادآور شد: همچنین این همایش باید جلوه مناسبی در سطح شهر برای مردم داشته باشد و خروجی این همایش نیز باید برای دانشگاه‌های و جوامع بین‌الملل نیز پیام‌ها و نکاتی را داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه کرونا علاوه‌بر آسیب‌های جسمی آسیب‌هایی به بخش‌های فرهنگی و اجتماعی وارد کرد، ابراز کرد: حوزه علمیه نیز در این دوران دچار مشکلاتی شد. در کنار این مشکلات نیز، بروز اتفاقاتی در سطح کشور موجب از بین رفتن نشاط لازم و در نهایت متوقف شدن مسیر رشد و پیشرفت شد.

انتهای پیام
captcha