ایمان بدون دانش برای جامعه بسیار خطرناک است
کد خبر: 4190331
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

ایمان بدون دانش برای جامعه بسیار خطرناک است

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر علم و ایمان از هم جدا شوند، جامعه می‌سوزد، بدین معنا که علم و دانش بدون اعتقاد جامعه را از بین می‌برد، همچنین ایمان بدون دانش که تهجر و بی‌بصیرتی می‌آورد برای جامعه بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امروز 6 دی در آیین اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن  ویژه کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران که در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ما باید برنامه‌های قرآنی را در زندگی‌مان تقویت کنیم و بدان بپردازیم، زیرا دنیا و آخرتمان بدان بستگی دارد. دستور عجیب قرآن در این قضیه تأکید در دو مسئله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که در همه قرآن به این شکل دستور صریح شفاف و موردی نداریم. نخست آنکه حال که لباس رزم بر تن کرده‌ایم، باید از لحاظ تجهیزات قوی باشیم که در آیه 60 سوره انفال «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ ... و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید...» این دستور صریح آمده است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با طرح این پرسش که چرا امروز استکبار، همه معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی کشورمان و در رأس آن‌ها استکبار جهانی از ما می‌ترسند، گفت: اگر این ترس نبود کشوری که ادعای رهبری دنیا را دارد، چرا باید یک سردار را به‌عنوان سرباز اسلام ترور کند؟ شهادت سردار سید رضی موسوی در دمشق، دلیل بر ترس آنهاست. این‌ها از نیروهای محکم، مقاوم، مبتکر، متفکر، مقاوم، و دوراندیش می‌ترسند.

جلیلی‌صفت با اشاره به وقایع اخیر غزه بیان کرد: امروز در غزه امریکا و صهیونیست با ادعای گنبد آهنین در مقابل تنها هزار نفر متحیر مانده‌اند. از برکت انقلاب ما، فلسطینیان که با سنگ در مقابله با صهیونیست بودند، امروز با موشک مبارزه می‌کنند و آن‌ها حتی در خواب هم نمی‌دیدند تل‌آویو مورد اصابت موشک و راکت قرار گیرد، آنجا جزیره امن بود و استکبار بر هم ریخت، آن‌ها در باتلاق گیرکردند و نمی‌دانند چه کنند.

وی به مقاومت 76 روزه نیروهای مقاومت در مقابله با دنیای استکبار اشاره کرد و گفت: آنها پیشرفته‌ترین تجهیزات را تهیه کردند و رئیس جمهور امریکا و فرانسه رسماً پای کار آمدند، وزیر دفاع آمریکا با خود هدیه موشک‌های سنگر شکن را برای قتل عام زنان و کودکان به همراه داشت و آن‌ها برآنند تا حماس را از بین ببرند، در حالی که نمی‌شود، زیرا حماس یک تفکر و اندیشه است و نمی‌توان عقیده و تفکر را از میان برد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: عمل به قرآن در این جا به معنای افزایش توانمندی هرچه بیشتر از لحاظ سخت‌افزاری است، زیرا در دل دشمن ایجاد رعب و وحشت می‌کند، البته در کنار آن تقویت قدرت نرم‌افزاری همچون اعتقاد، توحید و تفکر دینی را اولویت قرار دهید، هر چه می‌توانید خود را از لحاظ دینی تقویت کنید و اگر امروز یمن، فلسطین و غزه دشمن را در تنگنا قرار دادند، به دلیل توحید و اعتقادات دینی است. 

وی با اشاره به آموزه‌های دینی درباره توأمانی علم و ایمان افزود: زمانی می‌توان بر دشمن در میدان رزم و بزم پیروز شد که هم از نظر ابتکار، علم، تخصص، تجهیزات، و هم از نظر ایمان و اعتقاد در مرتبه بالایی بود. تخصص بدون ایمان فایده ندارد، همچنین ایمان بدون علم به درد نمی‌خورد و علم زمانی می‌تواند در مقابل دشمن کارایی داشته باشد و دشمن را به وحشت بیندازد که با ایمان همراه باشد. اگر علم و ایمان از هم جدا شوند، جامعه می‌سوزد، بدین معنا که علم و دانش بدون اعتقاد جامعه را از بین می‌برد، همچنین ایمان بدون دانش که تهجر و بی‌بصیرتی می‌آورد برای جامعه بسیار خطرناک است.

جلیلی‌صفت خطاب به برگزیدگان این مسابقات تأکید کرد: این علم که در نزد خود دارید، را نشر دهید. مراقب فرزندان خود باشید و آنان را با مکتب و تفکر قرآنی آشنا کنید، زیرا اگر در زندگی‌مان قرآن را پیاده کنیم، قطعاً پیروزی از آن ما خواهد بود. پیاده کردن قرآن بدین معناست که یک بعدی نباشیم و علم و تخصص در کنار ایمان قرار گیرد.

وی در پایان خطاب به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این مسابقات گفت: توسعه برنامه‌های قرآنی را در خانواده‌ها  اولویت قرار دهید و به کار بزرگی که انجام می‌دهید، افتخار کنید. انجام برنامه‌های قرآنی در لباس رزم کار بزرگی است، اما شرط این افتخار، عمل به قرآن است.

انتهای پیام
captcha