زیستن در «مشهد» باید بر محور اخلاق و وجدان باشد
کد خبر: 4191323
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
شهردار مشهد:

زیستن در «مشهد» باید بر محور اخلاق و وجدان باشد

محمدرضا قلندرشریف گفت: مشهد شهری است که بر کرانه خورشید ولایت شکل گرفته است و جهان شهر برکت، کرامت و قطعه‌ای از بهشت است، لذا باید زیستن در این شهر بر محور اخلاق و وجدان باشد.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، در اولین رویداد اهدای نشان مشهد که شامگاه 11 دی ماه، در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، اظهار کرد: همه می‌دانند مشهد چیست. مشهد به عنوان شهری که بارگاه رضوی را در آغوش دارد.

وی ادامه داد: شهرها در حوزه اقتصادی در سواحل دریا و موقعیت‌های مختلف جغرافیایی پدید می‌آیند، اما مشهد شهری است که بر کرانه خورشید ولایت شکل گرفته است. مشهد جهان شهر برکت و کرامت و قطعه‌ای از بهشت است. لذا باید زیستن در این شهر بر محور اخلاق و وجدان باشد.

قلندرشریف افزود: در مشهد مفاهیم مقدس زائر و مجاور شکل گرفت و مشهدالرضا(ع) معیار حقیقت ذات انقلاب اسلامی شد. در طول تاریخ مشهد از لحظه شکل‌گیری آن، شاهد حماسه‌آفرینی مردم در این شهر بودیم، اولین حماسه‌آفرینان زنان نوغان بودند و پس از آن زنان و مردانی که برای حجاب جان خود را از دست دادند و پس از آن نیز در طول تاریخ حماسه‌ساز بوده و مشهد همیشه حماس آفرینی داشته است.

شهردار مشهد ادامه داد: اگر در سال ۸۸ حماسه نهم دی در تهران اتفاق افتاد، این حماسه هشت دی در مشهد رقم خورد علاوه بر این، در دوران انقلاب اسلامی مردم زیادی در تاریخ 10 دی ماه، در مشهد حماسه آفریدند و بعد از آن نیز ۲۲ بهمن اتفاق افتاد.

وی اظهار کرد: مشهد چند سالی به دنبال روز ملی بود که با پیگری و در نهایت امر، به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، به عنوان متولی نهایی، یکشنبه خونین مشهد مصادف با 10 دی و روز ورود امام رضا(ع)، به عنوان روز مشهد انتخاب و مشهد دارای روز ملی شد که امید است با حضور مدیران ارشد در سطر اول نظام در شورای فرهنگ عمومی کشور، این موضوع تصویب و در تقویم ثبت شود.

قلندر شریف افزود: خدمت به مشهد، خدمت به همه مردم ایران و خدمت به همه مسلمانان جهان است، لذا با تلاش شورای اسلامی شهر مشهد، روز مشهد به عنوان یک روز ویژه انتخاب شد، علاوه بر این نیز، برای اینکه این روزه ویژه‌تر شود، نشان مشهد نیز به تصویب رسید.

شهردار مشهد گفت: نشان مشهد به افرادی که خدمت ویژه برای مشهد در سطح ملی و بین‌المللی انجام داده باشد، اعطا می‌شود تا نام مشهد را که درخشان است، درخشان‌تر کند.

وی بیان کرد: امسال نخستین سالی است که نشان مشهد تقدیم می‌شود و امید است، با توجه به موضوعات مطرح شده زمینه‌ساز ادامه این راه باشد. این امر با با نکته‌سنجی زیادی همراه بود، هرچند ضعف‌هایی دارد، اما این رویداد، گامی است در جهت اینکه بتوانیم در این دوره از شورای اسلامی شهر مشهد، یادگار ویژه به عنوان سنت حسنه در مشهد به یادگار بگذاریم.

قلندر شریف گفت: این رویداد، به عنوان یک فرهنگ تبلیغی و ترویجی به عنوان فرهنگ‌سازی در جامعه اتفاق خواهد افتاد، اما مسئله حائز اهمیت این است که افرادی که نشان مشهد بر سینه آنان نقش می‌بندد، برای سایر شهروندان الگو هستند، هرچند الگوهای واقعی ما ائمه اطهار هستند.

شهردار مشهد تصریح کرد: در طول تاریخ مشهد، از افراد شاخص زیادی مانند عالمان دینی و شهدای شاخص برخوردار بودیم، اما در نشان مشهد قرار شد از افرادی که در قید حیات هستند، تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام
captcha