پرورش نخبگان قرآنی در سایه جلسات تخصصی قرآن
کد خبر: 4208972
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

پرورش نخبگان قرآنی در سایه جلسات تخصصی قرآن

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تعدادی از جلسات قرآن در مشهد نسبت به بقیه جلسات تخصصی‌تری هستند و باعث پرورش جوانان نخبه قرآنی این استان به نحو احسن شده‌اند.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص استعدادپروری نخبگان قرآنی اظهار کرد: مشهد از لحاظ گستره فعالیت‌های قرآنی و دارا بودن اساتید برجسته قرآنی، در کشور و در سطح بین‌الملل بسیار مورد اهمیت است، همچنین سابقه برگزاری جلسات قرآن در مشهد به پیشینه حدود یک قرن رسیده و این امر باعث پدیدآمدن فرهنگ خاصی در مشهد در خصوص توجه به جلسات قرآنی شده است.

وی تصریح کرد: آمار دقیقی در خصوص تعداد جلسات قرآنی که در مشهد برگزار می‌شود، وجود ندارد، اما تخمین زده شده که جلسات بانوان و آقایان به حدود 5000 جلسه در سطح مشهد و خراسان رضوی رسیده است و 300 مورد از این جلسات، به‌عنوان جلسه برتر در سطح استان شناخته شده‌اند که بسیاری از اساتید برجسته مدیریت و برگزاری این جلسات را برعهده دارند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تعدادی از این جلسات، نسبت به بقیه جلسات تخصصی‌تر هستند و باعث پرورش جوانان نخبه قرآنی این استان به نحو احسن شده‌اند. بسیاری از این جلسات با راهنمایی‌های معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نهادهای فرهنگی و قرآنی سطح استان شناسنامه‌دار شده و به مؤسسات تخصصی قرآنی تبدیل شده‌اند. این مؤسسات کارآمد شامل مؤسسه «جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه خراسان»، مؤسسه «جامعه قاریان مشهد»، مؤسسه «فاتح»، مؤسسه «حدیث نور رضوان» و .. می‌شوند.

صمدی گفت: هرگاه مسابقه قرآن در سطح کشور یا سطح بین‌الملل برگزار می‌شود این مؤسسات در مسابقات رتبه‌های بسیار خوبی کسب می‌کنند و بسیار سرآمد هستند و از جمله این رتبه‌ها را امسال در چهلمین مسابقه قرآنی بین‌المللی شاهد بودیم که سه نفر از نخبگان قرآنی مشهد رتبه‌های بسیار خوبی در آن مسابقه کسب کردند.

انتهای پیام
captcha