قاریان ایرانی از مصری‌ها پیشی گرفته‌اند
کد خبر: 3498944
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
سید عباس علی:

قاریان ایرانی از مصری‌ها پیشی گرفته‌اند

گروه بین الملل: نماینده آلمان در رشته قرائت سی و‌سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: قاریان و حافظان ایرانی با پیشرفتی که داشته‌اند، حتی از قاریان مصری پیشی گرفته‌اند.

قاریان ایرانی از مصری‌ها پیشی گرفته‌اند

سید عباس علی، نماینده آلمان در رشته قرائت سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران و راه‌یافته به مرحله فینال این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اشاره به برتری‌ها و افتخارات قرآنی حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان، گفت: این مسابقات نشان داد که قاریان و حافظان ایرانی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و حتی از کشور مصر که حرف اول دنیا را در قرائت می‌زند، پیشی گرفته‌اند.

وی گفت: داوری مسابقات کاملا صحیح و عادلانه بود و کسانی که به مرحله فینال راه یافتند، شایستگی کامل را داشتند.

علی در رابطه با تلاوت خود اظهار ناامیدی کرد و افزود: تمرکز کافی نداشتم و آنگونه که انتظار داشتم نتوانستم تلاوت کنم.

وی هدف خود را از شرکت در مسابقات کسب تجربه عنوان کرد و گفت: این مسابقات ما را از سطح تلاوت قاریان دنیا آگاه می‌کند و انگیزه‌ای برای پیشرفت‌های بیشتر قرآنی است.

عباس علی با اشاره به فعالیت های قرآنی خود در آلمان اظهار کرد: هم اکنون به عنوان مدرس قرآن در مدارس اسلامی آلمان تدریس می‌کنم و دولت آلمان فعالیت‌های اسلامی را کاملا آزاد اعلام کرده است.

وی در مورد نگرش مردم آلمان نسبت به اسلام گفت: عده‌ای از مردم تحت تأثیر تبلیغات منفی و اسلام‌ستیزانه رسانه‌ها قرار دارند؛ اما اکثریت مردم آلمان در مورد اسلام تحقیق می‌کنند و تاکنون هزاران نفر با شرکت در جلسات قرآن و آیین‌های اسلامی مسلمان شده‌اند.

این قاری آلمانی در پایان با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر به قرآن، تصریح کرد: مسلمانان باید بیش از پیش به قرآن گرایش پیدا کنند و بیشتر در فضاهای قرآنی حضور یابند و بدانند زمانی که وارد چنین فضاهایی می‌شوند، میل و اشتیاق بیشتری برای درک و فهم کلام وحی خواهند داشت.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۸:۱۶
0
0
جوک نگو لطفا!!!!
captcha