راه مقابله با دشمنان اسلام تجهیز علمی و مذهبی است
کد خبر: 1339617
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
حجت‌الاسلام رهدار:

راه مقابله با دشمنان اسلام تجهیز علمی و مذهبی است

گروه سیاسی: مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم گفت:‌ دشمن اصلی اسلام، آمریکا است و از طرفی باید دانست کسی که دانش داشته باشد شکست نخواهد خورد، پس راه مقابله با دشمنان اسلام، تجهیز علمی و مذهبی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد رهدار، در جلسه هشتم اندیشه‌ورزی جایگاه غرب شناسی در تمدن نوین اسلامی که 20 آذرماه در قرارگاه ولی امر(عج) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قطعا الگوبرداری کامل از غرب غلط است و طرد آن نیز اشتباه است.



وی با بیان اینکه جهان اسلام به راحتی تفکیک خوب و بد نمی‌شود، ادامه داد: از طرفی جهان مدرن نیز قابل تفکیک نیست، لذا باید توجه داشت برخی عوامل در جهان غرب مثبت تلقی شده در صورتی که همان عامل در جامعه اسلام منفی به شمار می‌رود.



مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم با اشاره به اینکه برخی بر این عقیده بودند که در غرب چیزهای خوبی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به جامعه اسلامی بیاوریم، ابراز کرد: این نگاه ساده‌انگارانه است که بتوان همه مسائل خوب را از یک جامعه گرفت و مسائل منفی آن را حذف کرد.



وی با تأکید بر اینکه برای طرح‌ریزی تمدن اسلامی نیاز به اجرای هیئت رئیسه اسلامی است و می‌توان در مواقعی از غرب الگو گرفت، گفت: دو مبنا برای جایگاه غرب‌شناسی وجود دارد که آن را از سایر مسائل جدا می‌کند، از همین رو باید دانست امروز غرب هویت غیر اسلامی دارد.



حجت‌الاسلام رهدار با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکای انقلاب اسلامی حامل پیام بزرگی به دنیا است، افزود: دشمن اصلی اسلام، آمریکا است و از طرفی باید دانست کسی که دانش داشته باشد شکست نخواهد خورد، پس راه مقابله با دشمنان اسلام، تجهیز علمی و مذهبی است.



مدیر مؤسسه فتوح اندیشه قم شناخت پیرامون، زمانه و دشمنان روز جامعه را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: نه فقط غرب سیاسی، علمی، فرهنگی، تکنیکی و جغرافیایی را بشناسیم بلکه باید شمول غرب شناسایی شود و سپس به مقابله با آن بپردازیم.

captcha