تعلیق معلمی که کاریکاتورها را به دانش‌آموزان نشان داد
کد خبر: 2722633
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

تعلیق معلمی که کاریکاتورها را به دانش‌آموزان نشان داد

گروه بین‌الملل: یک معلم هنرهای تجسمی که در کالج «فرانسوا ویون» شهر مولوز در فرانسه مشغول به کار بود، به خاطر نشان دادن کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) به مدت ۴ ماه از فعالیت محروم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی oumma، این معلم، کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) را به شاگردان سال هشتم خود که اکثرشان مسلمان بودند، نشان داد و مدیر کالج او را به خاطر بی‌مبالاتی به مدت 4 ماه از فعالیت در مرکز خود به حال تعلیق درآورد.

42 درصد فرانسوی‌ها؛ مخالف نشر کاریکاتورها

از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی itele گزارش داد: 42 درصد فرانسوی‌ها معتقدند باید از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام اجتناب کرد و حتی 50 درصد آن‌ها موافقت خود را با محدودکردن آزادی بیان در اینترنت اعلام کرده‌اند.

براساس نظرسنجی مؤسسه ifop که در روزنامه Journal du Dimanche منتشر شد، 57 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چاپ کاریکاتورها موجب ناراحتی مسلمانان شده است معتقد بودند، نباید به واکنش مسلمانان اهمیت داد، درحالی که 42 درصد دیگر اعلام کردند که باید واکنش مسلمانان مورد توجه قرار گیرد و از انتشار این‌گونه کاریکاتورها اجتناب شود.

مطالب مرتبط
captcha