نشر کاریکاتور ضداسلامی اقدامی تروریستی علیه عقاید است
کد خبر: 2726998
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
فعالان فرهنگی افغانستان:

نشر کاریکاتور ضداسلامی اقدامی تروریستی علیه عقاید است

شعب خارجی: فرهنگیان و خبرنگاران استان غزنی در افغانستان اقدام نشریه «شارلی ابدو» مبنی بر نشر کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) را اقدامی تروریستی علیه عقاید و مقدسات مسلمانان عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، اسدالله جلال‌زی، رئیس اتحادیه خبرنگاران غزنی گفت: چاپ کاریکاتور پیامبر بزرگ اسلام به هر شکل و بهانه‌ای از سوی هر کسی صورت بگیرد، توهین بزرگ به دین و باورهای مسلمانان است و چنین توهینی غیر قابل بخشش است.
وی افزود: دست‌اندرکاران نشریه طنز شارلی ابدو که دست به چاپ کاریکاتور پیامبر(ص) زده‌اند، یا از سیرت نیک آن حضرت کوچک‌ترین اطلاعی ندارند یا این که پشت این اقدام، اغراض اسلام‌ستیزانه وجود دارد.
محمد آصف حسینی، از خبرنگاران استانغزنی نیز گفت: نسبت‌‌دادن اقدامات و حملات تروریستی به دین اسلام از سیاست اسلام‌ستیزانه برخی کشورهای غربی نشئت می‌گیرد و اخیرا این سیاست‌ها در صدر برنامه‌های شماری از این کشور‌ها قرار گرفته است.
حسینی افزود: اگر قرار باشد نشریه طنز شارلی ابدو در واکنش به حمله تروریستی به دفتر این مجله و قتل شماری از دست‌اندرکاران نشریه، دست به چاپ دوباره کاریکاتور پیامبر(ص) زده باشد، این نوع انتقام‌گیری کاملا غیر انسانی است.
 
به گفته وی سیاستمداران فرانسوی که خودشان را پیشگام عدالت انسانی و حقوق بشر می‌خوانند، باید به خاطر این عمل توهین‌آمیز شارلی ابدو خجالت بکشند.
سیدوحدت ابدالی از فرهنگیان استان غزنی نیز این اقدام شارلی ابدو را یک عمل تروریستی علیه دین و مقدسات مسلمانان عنوان کرد.
وی گفت: چاپ و نشر کاریکاتور حضرت محمد(ص) از سوی مجله شارلی ابدو با حمله تروریستی به دفتر این مجله ارتباط دارد و با هدف انتقام‌گیری صورت گرفته است که این خودش یک نوع حمله تروریستی به باورهای مسلمانان است.
 
ابدالی افزود: متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش آمده است که گروهک‌های تروریستی بنام دین اسلام در دنیا فعالیت دارند که همین موضوع باعث ایجاد بدبینی‌ها نسبت به مسلمانان جهان شده است.
بنابر این گزارش، چاپ کاریکاتور حضرت محمد(ص) از سوی نشریه طنز شارلی ابدو به‌صورت گسترده از سوی علما و فرهنگیان غزنی محکوم شد.
علمای شیعه و سنی افغان نیز جمعه گذشته، 26 دی، در خطبه‌های جمعه به این موضوع پرداخته و با شدیدترین الفاظ اقدام نشریه شالی ابدو را محکوم کردند.

مطالب مرتبط
captcha