ضرورت الگوگیری از سیرةالنبی(ص) در معرفی اسلام حقیقی
کد خبر: 2719322
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

ضرورت الگوگیری از سیرةالنبی(ص) در معرفی اسلام حقیقی

گروه بین‌الملل: مسلمانان با الگوگرفتن از اخلاق و رفتار والای پیامبر(ص) می‌توانند به خوبی حضرت رسول(ص) و اسلام را به جهانیان معرفی کنند و این بهترین واکنش در برابر اهانت‌ها به مقدسات اسلامی است.

«ماهر خضیر»، قاضی دادگاه عالی قانون فلسطین، عضو هیئت علما و مبلغان قدس شریف و معاون رئیس اتحادیه فرهنگ و نوآوری عرب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب تصریح کرد: ما می‌توانیم با برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و از طریق رسانه‌ها و گفتمان عقلانی و نیز منابر مساجد و مراکز اسلامی، فکر، اندیشه و عقاید صحیح اسلام و صلح و دوستی این دین مبین را به جهانیان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: بازنشر کاریکاتور موهون به پیامبر اسلام(ص)، نوعی مبارزه‌طلبی و تحریک احساسات مسلمانان جهان است و این اقدام نادرست، جهان را از صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز دور می‌سازد که این امر جایز نیست.

عضو هیئت علما و مبلغان قدس شریف با اشاره به واکنش‌های سازنده در برابر اهانت به مقدسات اسلامی گفت: عده‌ای از فعالان مسلمان انگلیس در اقدامی مثبت با نگارش جملاتی در وصف حضرت محمد(ص) بر روی اتوبوس‌های لندن تأکید کردند که اسلام به دور از تروریسم است؛ اقدامی که برای ما مسلمانان بسیار با ارزش و محترم بود، در مقابل اقدام به انتشار کاریکاتور ضد اسلامی که احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار می‌کند، امری است که نه تنها ما مسلمانان بلکه پیروان هیچ یک از ادیان آن را تأیید نمی‌کنند.

ماهر خضیر در ادامه به تصمیم آمریکا مبنی بر صدور قانون دفاع از ادیان، اشاره و عنوان کرد: ما و همه مسلمانان دین خود را دوست داریم، اسلام دین صلح، دوستی و محبت بوده و در این دین مبین، بر ضرورت احترام به دیگران و نیز ادیان دیگر تأکید شده است؛ امیدواریم این قانون به‌صورت جدی تطبیق داده شود و جهانیان نیز ضرورت احترام به اسلام و مسلمانان را درک کنند.

قاضی دادگاه عالی قانون فلسطین تأکید کرد: البته باید متذکر شوم اینگونه اقدامات ناشایست باید به‌صورت منطقی و به‌دور از هرگونه اهانت پاسخ داده شود، به‌نظر من ما باید فکر را با فکر و منطق را با منطق پاسخ دهیم و در این راستا تمسک از افعال و اخلاق متعالی نبی اکرم(ص) ضروری است.

ماهر خضیر در پایان تأکید کرد: امت اسلام باید متحد و یکپارچه شود و نباید اجازه دهد، تفرقه و دودستگی زمینه را برای توهین به اسلام و مقدسات اسلامی فراهم آورد.

مطالب مرتبط
captcha