ادامه اعتراض پاکستانی‌ها به هتک حرمت پیامبر(ص)
کد خبر: 2733296
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷

ادامه اعتراض پاکستانی‌ها به هتک حرمت پیامبر(ص)

گروه بین‌الملل: تجمع‌‌های اعتراض‌آمیز مردم پاکستان در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در بازنشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس نبوی در شهرهای مختلف این کشور از جمله کویته ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مناطق مختلف شهر کویته پاکستان تظاهرات اهل سنت نیز ادامه دارد و در چندین تجمع، تظاهر‌ات‌کنندگان با آتش‌زدن پرچم فرانسه خواستار تعطیلی سفارت این کشور در پاکستان شدند.

دانشجویان و دیگر اقشار مردم کویته در اعتراض به هتک حرمت پیامبر(ص) روز گذشته، 29 دی با برگزاری تجمع‌ اعتراضی شعارهایی را در محکومیت فرانسه و نیز شعار «لبیک یا محمد(ص)» در دفاع از پیامبر، سر می‌دادند.

در ادامه این تجمع، طارق جعفری، از علمای جعفریه در ایالت بلوچستان پاکستان ضمن محکومیت هتک حرمت پیامبر(ص) طی سخنانی گفت:‌ غرب حجاب را ممنوع و اهانت به پیامبر را با نام «آزادی بیان» توجیه می‌کند اما بداند که با این کار تنها خشونت و بنیادگرایی را در جهان گسترش می‌دهد.
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد کشورهای اسلامی در محکومیت این هتک حرمت‌ها گفت: سران عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید هرچه سریع‌تر با برگزاری اجلاسی اضطراری، برای جلوگیری از این اهانت‌ها اقدام عملی صورت دهند.

مطالب مرتبط
captcha