اداره اوقاف شیعیان عراق بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را محکوم کرد/ تظاهرات در نجف اشرف
کد خبر: 2722659
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

اداره اوقاف شیعیان عراق بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را محکوم کرد/ تظاهرات در نجف اشرف

گروه بین‌الملل: «صالح الحیدری»، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در بازنشر کاریکاتور موهون به پیامبر(ص) را محکوم و آن را اقدامی ناشایست و شنیع توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «نون» عراق، اداره اوقاف شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: پس از بالابردن کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در تظاهرات اخیر پاریس و نیز حمله به تعدادی از مساجد فرانسه که احساس مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار ساخت، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، نیز بار دیگر اقدام به بازنشر کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) کرد.
سیدصالح الحیدری تصریح کرد: این اقدام شنیع که احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان را که برای حضرت محمد(ص) عشق و احترام فراوان قائل هستند، تحریک و خدشه‌دار کرده، کاملا محکوم و باطل است.
همچنین در این بیانیه، الحیدری با اشاره به این که این اقدام موهن، نقشه و طرحی غیرعقلانی است، هدف از آن را شعله‌ورکردن آتش فتنه و تعمیق و گسترش احساس کینه و نفرت در میان ملت‌ها دانست.
رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق در پایان خواستار محکوم‌ساختن این اقدام موهن از سوی دولت عراق شد و از دولت فرانسه، سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست، این‌گونه بی‌حرمتی‌ها به مقدسات دینی را متوقف کنند.
از سوی دیگر، دیروز، 27 دی‌ماه، تظاهرات گسترده‌ای در نجف اشرف در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، استمرار این‌گونه اقدامات شنیع را عاملی در جهت گسترش حس نفرت میان ملت‌ها دانستند.

نبیه بری: اقدام نشریه فرانسوی همسو با اهداف اسرائیل است

رئیس پارلمان لبنان نیز با محکوم کردن اقدام اخیر نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص)، این اقدام را همسو با اهداف رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
نبیه بری، در سخنانی با اشاره به خرسندی نتانیاهو از اقدام نشریه فرانسوی گفت: بنیامین نتانیاهو، در پاریس خواست همه آن چیزی را که فلسطینی‌ها به دست آورده بودند، از بین ببرد و برچسب تروریسم به مسلمانان بچسباند تا جهان، جنایات‌ طولانی او را فراموش کند.
وی افزود: نخست‌وزیر رژیم اسرائیل حتی به این مسئله اکتفا نکرد و از یهودیان فرانسه خواست تا این کشور را ترک کنند و به اسرائیل بروند و در کرانه باختری سکونت کنند، پس اسرائیل تنها طرفی است که از اقدام تروریستی اخیر در فرانسه سود می‌برد.

رئیس تجمع علمای صور: شارلی ابدو و تروریسم دو روی یک سکه هستند
شیخ علی یاسین، رئیس تجمع علمای صور ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در فرانسه، تروریسم را دست‌پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.
شیخ علی یاسین، رئیس تجمع علمای صور لبنان با محکوم کردن عملیات تروریستی در فرانسه آن را توهین به اسلام و مسلمانان برشمرد.
رئیس تجمع علمای صور با انتقاد از نبود واکنش عملی در برابر اقدامات تروریستی تصریح کرد: تروریسم اقدامات ناجوانمردانه و غیرانسانی زیادی در لبنان، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان مرتکب شده است اما جز برخی محکومیت‌های لفظی ما شاهد هیچ اقدام عملی برای مقابله با این گونه اقدامات نیستیم.

مطالب مرتبط
captcha