توهین به مقدسات اشتیاق به شناخت اسلام را دوچندان می‌کند
کد خبر: 2735563
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
عالم مسلمان آفریقای جنوبی:

توهین به مقدسات اشتیاق به شناخت اسلام را دوچندان می‌کند

گروه بین‌الملل: یک عالم مسلمان آفریقای جنوبی تاکید کرد که توهین به مقدسات دینی سبب ایجاد علاقه بیشتر غیرمسلمانان به شناخت اسلام و افزایش درک آن‌ها از این دین مبین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «iol»، شیخ احمد طاهر محمد، عالم مسلمان و روحانی مسجد «ونگیت» آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت مقام پیامبر(ص) گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر مردم اسلام را مقصر معرفی کردند.

وی افزود: یکی از اقوام من که در آمریکا بود، می‌گفت «هنگامیکه مردم به کتابخانه‌ها رفتند تا نسخه‌ای از قرآن پیدا و مطالعه کنند، هیچ نسخه‌ای باقی نمانده بود زیرا مردم در مورد اسلام بسیار کنجکاو شده بودند».

طاهر محمد افزود: اساساً این یک تبلیغ است. ما نگران آن نیستیم و عصبانی نمی‌شویم. ما فقط پیام عشق اسلام و عشق حضرت محمد(ص) را منتشر می‌کنیم.

وی گفت: پیام ما امروز پیام عشق و دوستی است، نه فقط برای گروه یا مردمی خاص بلکه برای تمام جهان؛ این همان پیام حضرت محمد(ص) است.

شیخ محمد تأکید کرد: به همین دلیل است که شما می‌بینید که مردم چه شوقی نسبت به ایشان دارند. اشتیاق ما مسلمانان به ایشان به دلیل آشنایی ما با سبک و سیاق زندگی پیامبر و یگانه بودن ایشان است.

وی در مورد اقدام اخیر نشریه «شارلی ابدو» در توهین مجدد به پیامبر اسلام(ص)، گفت: شما هرگز مسلمانی را نخواهید دید که به دیگر ادیان اهانت کند، چون اگر چنین باشد، آن فرد مسلمان نیست زیرا اسلام این مسئله را نهی می‌کند.

هزاران مسلمان آفریقای جنوبی به رسم هر ساله لباس سفید بر تن کردند و مراسم گرامیداشت مقام حضرت محمد(ص) را روز 28 دی در کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی برگزار کردند.

برنامه امسال با هدف زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و حضرت محمد(ص) برگزار شد و در آن شهردار کیپ‌تاون و علمای مسلمان به ایراد سخنرانی پرداختند.

مطالب مرتبط
captcha