امام مبدا طهارت همه عالم است/ وصف اهل بیت(ع) در ۱۰۰۰ آیه قرآن
کد خبر: 3323784
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
حجت‌الاسلام میرباقری:

امام مبدا طهارت همه عالم است/ وصف اهل بیت(ع) در ۱۰۰۰ آیه قرآن

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه حتی متعصبین اهل سنت نیز ۳۰۰ آیه قرآن را در وصف ائمه و امام علی(ع) می‌دانند تاکید کرد: امام مبدا طهارت برای همه عالم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری، دیشب 14 تیرماه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه(س) در سخنانی با اشاره به فضایل بی‌نظیر مولا علی(ع) گفت: حتی متعصبین اهل سنت نیز گفته‌اند تا 300 آیه درباره امام علی(ع) در قرآن وجود دارد و مرحوم بحرانی در تحقیقی هزار آیه راجع به اهل بیت(ع) و امام علی(ع) استخراج و تدوین کرده است.

وی افزود: مدح حضرت علی(ع) کار بسیار دشواری است و در روایت است که اگر نبود اینکه ممکن است ما همانند پیروان عیسی(ع) دچار توهم در باب مقامات ایشان شویم مطالبی در شان ایشان بیان می‌شد که پیروانش خاک پای امام را به عنوان تبرک برمی‌داشتند.

میرباقری با بیان اینکه درک شخصیت امام فوق فهم ما هست تصریح کرد: امام در شجاعت ممتاز است، در زهد بی نظیر است و شبی را با نان جو سیری نمی‌خوابید با اینکه امکان سیرکردن خود را داشت.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در ارشاد شیخ مفید روایتی به نقل از امام باقر(ع) و امام سجاد(ع) وارد شده است که این بزرگواران فرموده‌اند که احدی نمی‌تواند همانند امام علی(ع) عبادت کند و در روایت دیگری داریم که یک ضربه حضرت علی(ع) از عبادت ثقلین بالاتر است.

وی با بیان اینکه مهمترین صفت ائمه(ع) عصمت آنان است گفت: ریشه عصمت در اعتصام بالله است و امام هیچ چیزی را اراده نمی‌کند و قدمی برنمی‌دارد مگر اینکه خداوند اراده کرده باشد و همین عصمت سبب شده تا ائمه سرچشمه طهارت باشند.

میرباقری ادامه داد: انسان اگر معتصم بالله شود عزیز می‌شود زیرا همه عزت در نزد خداست و خدا نفوذناپذیر است و در مقابل ما که عبد هستیم ذلیلیم و تنها راه برای عزت ما نیز اعتصام به عزیز مطلق است.

میرباقری عنوان کرد: ارجاع ذلت انسان به عزت خدا، باعث می‌شود که انسان مومن را حتی کوه حوادث هم جابجا نکند و شیطان که با همه وجود قسم خورده تا انسان را به انحراف بکشاند با هزار مکر و حیله راه به جایی نمی برد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امام مبدا طهارت است و وقتی مومن به مبدا طهارت متصل شد خودش نیز مطهر می شود و می تواند دیگران را پاک کند.

وی ادامه داد: حالات و فعل و قول امام همانند ما نیست که متناقض باشد زیرا در امام لحظه‌ای مخالف خدا وجود ندارد در حالی که در وجود ما اگر چند کار برای رضای خدا باشد کارهایی بر خلاف رضای او نیز انجام می‌دهیم که باعث تناقض می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه در آیات قرآن از امام تعبیر به «ماء معین» شده است گفت: شب احیاء شب اتصال به این سرچشمه و بیداری از خواب غفلت است.

captcha