توطئه مورخان بریتانیایی درباره قرآن بیرمنگام مشهود است/ نزول آیه به آیه قرآن تاریخ دارد
کد خبر: 3357949
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
واکنش نجفقلی حبیبی به شبهات بیرمنگام؛

توطئه مورخان بریتانیایی درباره قرآن بیرمنگام مشهود است/ نزول آیه به آیه قرآن تاریخ دارد

گروه اندیشه: پژوهشگر و مصحح نسخ خطی اسلامی معتقد است گزارش بیرمنگام با مستندات تاریخی مطابقت ندارد و در این گزارش دست‌های دشمنان اسلام کاملا عیان است.

نجفقلی حبیبی، پژوهشگر و مصحح نسخ خطی اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) در واکنش به ادعای چند مورخ بریتانیایی درباره این‌که نسخه قرآن بیرمنگام متعلق به پیش از اسلام است، گفت: به نظر من این گزارش قاطعا تحت تاثیر نفوذ صیهونیست‌هاست که می‌خواهند بگویند قرآن جعلی است.

نزول آیه به آیه قرآن تاریخ دارد

وی افزود: این ادعاها در صورتی مطرح شده است که آیه به آیه قرآن تاریخ دارد که بر پیامبر نازل شده‌است. به نظر من آزمایش‌هایی که اخیرا دانشگاه بیرمنگام انجام داده، کاملا مجهول است.
وی در ادامه گفت: باید این نسخه در اختیار مسلمانان قرار بگیرد؛ نهادهای مدیریتی کشور از جمله «وزارت ارشاد» باید به این مسئله حساس بپردازند، چرا که این گزارش باورهای مسلمانان را نشانه رفته‌اند. وزارت ارشاد باید نسخه در اختیار بگیرد تا خود مسلمانان چنین آزمایش‌های را روی این نسخ انجام بدهند. اینجا خوشبختانه در ایران امکانات خوبی در اختیار دانشمندان علوم قرآنی و خط‌‌‌شناسان قرار گرفته‌است ما می‌توانند به راحتی از نوع پوست و خطی که الفبا جمله‌ها دارند می‌توانیم به راحتی تشخیص بدهیم که مربوط به کدام دوره‌است.
این پژوهشگر فلسفه در ادامه گفت: این خبر یک اتفاق فرهنگی ـ سیاسی است برای اینکه نشان بدهند قرآن بر حضرت محمد(ص)نازل نشده‌است. چنین سخنان بی‌پایه و اساسی را بیان می‌کنند. تاریخ آیات قرآن کاملا مشخص است. به نظر من باید کشورهای عراق، مصر و ایران و سایر دولت‌های اسلامی وارد میدان شوند تا این اسناد در اختیار مسلمانان قرار بگیرد و دیگر شاهد چنین دورغ‌هایی نباشیم.

کشف قرآن با قدمت پیش از رسول‌الله(ص) سخن گزافی است
این استاد دانشگاه افزود: تاریخ نزول آیات قرآن کاملا مشخص است؛ هیچ نکته پیچیده‌ای وجود ندارد. بنابراین این خبر از لحاظ تاریخی تائید نمی‌شود.این مسئله کاملا برای من مسجل است که این گزارش دروغ است و اساسا آزمایشی صورت نگرفته‌است. قرآن بعد از اینکه پیامبر به رسالت مبعوث می‌شوند در سن 40 سالگی به ایشان وحی می‌شود. تا این تاریخ هیچ ملتی جرات نکرده‌است چنین ادعایی را مطرح کند. تمام دشمنی‌هایی که تاکنون با اسلام داشته‌اند به این مدعا ختم شد که قرآن سخن محمد است. اما اینکه بگویند قبل از محمد بوده‌است، سخن گزافی‌است.

نسخه بیرمنگام در اختیار دانشمندان مسلمان قرار بگیرد
حبیبی افزود: تحولات خط، تاریخ دارند. به نظر من مسلمانان در شناسایی خط مشکلی ندارند، فقط باید نسخه در اختیار مسلمانان قرار بگیرد؛ نه اینکه کپی را به دست ما بدهند و اجازه بدهند عده‌ای از دانشمندان مسلمانان بروند نسخه را ببیند و مستندات تاریخی  تطابق بدهند.
عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به این پرسش که آیا مسلمانان توانایی دخالت علوم تجربی در علوم قرآنی را دارند؟ گفت: عده‌ای از مسلمانان از جمله «طهطاوی» و «مهدی بازرگان» احکام اسلامی را براساس علوم جدید بررسی می‌کردند تا نشان بدهند حرف‌هایی که محققین غربی می‌زنند، پیش از آنها در قرآن آمده‌است. البته هیچ کدام از این تحقیقات به یقین نرسید و غالبا فرضیه باقی ماند. البته باید این نکته را در نظر داشت که علم نیز دور از خطا و اشتباه نیست.

captcha