طواف پیکر علیرضا حیدری، جانباز شهید در حرم رضوی + عکس
کد خبر: 3362781
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
صبح امروز صورت گرفت؛

طواف پیکر علیرضا حیدری، جانباز شهید در حرم رضوی + عکس

گروه اجتماعی: پیکر مطهر علیرضا حیدری، جانباز شهید هشت سال دفاع مقدس صبح امروز در حرم رضوی طواف داده شد و سپس در بهشت رضای مشهد در خاک آرمید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیکر مطهر علیرضا حیدری، جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس صبح امروز، 24 شهریورماه از حسینیه پیروان نبوی تا حرم رضوی بر روی دست مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی تشییع و در حرم ملک پاسبان عشق به دور ضریح طواف داده شد.

مراسم تشیع پیکر مطهر جانباز 70 درصد هشت سال دفاع مقدس از ساعت 9 صبح با حضور عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و خیل عظیم جمعیت در حسینیه پیروان نبوی آغاز شد و پس از قرائت زیارت عاشورا، خانواده و مردم با این شهید بیعت کردند.

براساس این گزارش، علیرضا حیدری، جانباز 70 درصد هشت دوران دفاع مقدس، سال 1366 در جزیره مجنون مجروح و دو پایش را از دست می‌دهد و در نهایت در سن 48 سالگی به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود؛ این شهید دارای دو فرزند دختر و دو پسر است که امروز پیکر وی نه تنها بر روی دستان زائران و مجاوران تشییع شد، بلکه ملائکه نیز بال‌های خود را برای تشییع این شهید گشوده بودند.

مردم در اثنای شییع این شهید به وی می‌گفتند، ای شهید خوشا به حالت که امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان سه نوبت در آن دنیا به نزدت می‌آید کاش ما هم عاقبتی این گونه زیبا داشته باشیم.

در عصر حاضر زمانی که با کوهی از غصه و مشکلات بر سر قبر شهدا می‌رویم، ناخودآگاه اشک‌ها بر روی گونه‌هایمان جاری می‌شود و غصه‌ها یک به یک فراموش می‌شود چرا که شهداء راه حل مشکلاتمان را پیش پایمان قرار می‌دهند اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم و یا حتی برای دقیقه‌ای فکر کرده‌ایم که آن‌ها از ما چه می‌خواهند.

تنها توصیه‌ای که می‌توان داشت این است که شهدا را اسوه، الگو و میراث ملت‌مان قرار دهیم تا ضمن بازخوانی رشادت‌ها و دلاورمردی‌های این مردان خدایی، بتوانیم در مسیر اسلام و ایمان ثابت قدم باشیم.

یادآور می‌شود، جانباز شهید علیرضا حیدری، پس از 18 سال درد و رنج ناشی از مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ظهر امروز در بهشت رضای مشهد در آرامگاه ابدی خود جای گرفت.

captcha