مؤذنان در هر جایی اذان بگویند از خانه گرفته تا مجامع عمومی
کد خبر: 3390698
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
سبحانی‌نیا خواستار شد:

مؤذنان در هر جایی اذان بگویند از خانه گرفته تا مجامع عمومی

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: ما باید به غیر از اصل کشف استعدادها و زیبا اذان گفتن به خواندن میثاق‌نامه‌ای در هر دوره از برگزاری مسابقات همت کنیم تا همه مؤذنان در هر جایی اذان بگویند از خانه گرفته تا مجامع عمومی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی سبحانی‌نیا، رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که صبح امروز، ۲۸مهرماه در محل اردوگاه حضرت ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اذان شعاری اسلامی است، گفت: انسان با اذان چند بار در روز باورهای دینی‌اش را مرور می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی به اهمیت امر نماز اشاره کرد و با بیان اینکه مؤذنان با شهدا مشهور می‌شوند، یادآور شد: اگر با نگاه علمی‌ ـ تربیتی به نماز نظر کنیم در واقع زیباترین راه بندگی را در نماز خواهیم دید.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه ما با اذان‌گویی لذت درونی و بیرونی می‌بریم، دو اصل را برای برگزاری اذان دانشجویان برشمرد و ابراز کرد: ما باید به غیر از اصل کشف استعدادها و زیبا اذان گفتن به خواندن میثاق‌نامه‌ای در هر دوره از برگزاری مسابقات همت کنیم تا همه موذنان در هر جایی اذان بگویند از خانه گرفته تا مجامع عمومی.

وی به فعالیت دیگری که در این حوزه به انجام می‌رسد اشاره کرد و گفت: ما از سال‌های گذشته کاروان علوی، زائران رضوی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا دانش‌آموزانی را که به زیارت علی ابن موسی‌الرضا (ع) نائل نشده‌اند یک بار تا پایان تحصیلات مشرف شوند؛ نکته دوم آنکه در نظر داریم کاروان زائران سادات را مجزا کنیم و در حال حاضر آستان قدس رضوی در دهه کرامت با هماهنگی‌هایی که به انجام رسانده، همه این دانش آموزان زائر را اطعام می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به مطالعه‌ای علمی از یکی از دانشمندان خارجی بیان کرد: مقایسه‌ای میان مصوبه حقوق بشر و نامه مالک اشتر انجام و نشان داده شده است تنها کسی که بر ما نامه‌ای نوشته و بر آن عمل کرده امام علی(ع) بوده است.

captcha