کم شدن حس خداباوری؛ مشکل امروز جامعه/ فرزندان را مناسکی با دین آشنا کنیم
کد خبر: 3390699
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
حسینی عنوان کرد:

کم شدن حس خداباوری؛ مشکل امروز جامعه/ فرزندان را مناسکی با دین آشنا کنیم

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل امروز ما کم شدن حس خداباوری است، گفت: فرزندانی که با مناسک وارد موضوع دین می‌شوند خدا را بیشتر در عرصه زندگی حس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدکمال‌الدین حسینی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی اذان دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که صبح امروز، ۲۸مهرماه در محل اردوگاه حضرت ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به بیان پژوهش‌های مختلفی که در حوزه دینداری و خدا باوری انجام شده است، پرداخت و اظهار کرد: مشکل امروز ما کم شدن حس خداباوری است گروهی که آموزش دینی دیده‌اند و گروهی که مناسکی پرورش یافته‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: فرزندانی که با مناسک وارد موضوع دین می‌شوند خدا را بیشتر در عرصه زندگی حس می‌کنند اما دانش‌آموزانی که فقط آموزش دینی می‌بینند کمتر در زندگی به یاد خدا می‌افتند.

حسینی با بیان اینکه ما باید از نگاه‌های سطحی دور شده و نگاهی عمیق‌تر و جامع‌تری به مباحث دینی داشته باشیم، افزود: تاکید ما در دفتر فرهنگی ـ اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر آن است تا مباحثی همچون عفاف را در معنای عفت عمومی یا سرمایه اجتماعی را به صورت گفتمان قالب در جامعه در آوریم.

وی ابراز کرد: ما باید با این گونه برنامه‌ها تلاش کنیم تا به عنوان مسلمان واقعی در جامعه ظاهر شویم نه اینکه تنها معارف و مباحث دینی را لقلقه زبان خود کرده و انتظار داشته باشیم در کنار یکدیگر زندگی سعادتمند و زیبایی داشته باشیم.

captcha