استودیوی انیمیشن خراسان رضوی تا ۲ ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 3488116
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

استودیوی انیمیشن خراسان رضوی تا ۲ ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود

گروه هنر: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کلنگ احداث استودیو انیمیشن تا دو ماه آینده در منطقه شاندیز به زمین زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از خراسان رضوي، تسنیم نوشت: ناصر نبی‌زاده  در مشهد مقدس اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای نیمه نخست امسال همچون سال‌های گذشته از سوی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تدوین شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به برنامه‌های تدوین شده برای روز ملی عطار اشاره کرد و افزود: برگزاری تور هنرمندان از سوی انجمن مفاخر استان با همکاری اداره کل صنایع دستی و میراث فرهنگی استان درقالب سفر به شهرستان نیشابور و حضور در محل آرامگاه عطار انجام می‌شود.
نبی زاده گفت: همچنین در روز ملی عطار در شهرستان نیشابور از چندین هنرمند برجسته  استانی و ملی در حوزه‌های مختلف در رابطه با عطار فعالیت  داشتند تقدیر می‌شود.
 وی به برنامه‌های تدوین شده این معاونت برای نیمه نخست امسال اشاره کرد و افزود: پاسداشت اساتید برجسته موسیقی مقامی در شهرستان‌های تربت جام و باخرز و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از دو هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی امسال برگزار می‌شود.
 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان‌کرد: مراسم روز جهانی تئاتر در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در این مراسم از هنرمندانی که در سال 94 در عرصه ارتقاء و رشد تئاتر مشهدگام‌ برداشته‌اند تقدیر می‌شود.
وی به یکی دیگر از اقدامات در حوزه تئاتر اشاره و بیان کرد: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
نبی زاده از برگزاری همایش مناجات‌خوانی و سحرخوانی همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این همایش نیز سال‌های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شده است.
وی عنوان‌کرد: همچنین همزمان با دهه‌کرامت و میلاد امام رضا(ع)جشنواره ملی فیلم‌نامه نویسی رضوی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان‌کرد: همچنین در نیمه نخست امسال فراخوان همایش دستگاهی" سرو آزاد"  جایزه بزرگ استاد پرویز مشکاتیان  اعلام می‌شود.
نبی زاده از عملی شدن اعطای مجوز فیلم‌های 90 دقیقه‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین با همکاری نگارخانه‎های فعال در استان برپایی نمایشگاه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک انجمن خوشنویسان خراسان رضوی نیز برگزاری نشست‌های پژوهشی با محوریت معرفی جریان‌های حاکم بر خوشنویسی استان و مشهد برگزار می‌شود.
معاون ارشاد خراسان‌ رضوی در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساخت استودیو انیمیشن خاورمیانه در مشهد گفت: خوشبختانه مراحل تملک زمین برای ساخت این استودیو در منطقه شاندیز انجام شده است.
نبی زاده خاطرنشان کرد: سعی می‌شود تا دو ماه آینده کلنگ احداث استودیو  انیمیشن  به زمین زده شود و هم‌اکنون زیرساخت‌های احداث این استودیو در حال انجام است.
وی به جایگاه خراسان رضوی در زمینه انیمیشن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خراسان رضوی در این عرصه دستاوردهای ارزشمندی داشته به گونه‌ای که در جشنواه فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین کسب کند.
captcha