نبود ردیف بودجه ملی؛ دلیل اصلی عدم تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3489208
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

نبود ردیف بودجه ملی؛ دلیل اصلی عدم تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به چرایی عدم تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن مشهد، نبود اعتبار و ردیف بودجه ملی را دلیل این امر اعلام کرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‎نسب، معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رویکرد معاونت قرآن و عترت استان در سال 95 را «نهضت فهم قرآن» اعلام کرد و افزود: بر اساس سیاست‎‌هایی که حجت‌الاسلام حشمتی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ کرده‌اند، امسال موضوع مفاهیم و تدبر در قرآن در کانون توجه خواهد بود.
طرح‌های مرتبط با مفاهیم قرآن حمایت می‌شود
معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ما به عنوان معاونت قرآن و عترت استان بر اساس تفاهمی که با تهران انجام داده‌ایم از مؤسساتی که در حوزه مفاهیم و تدبر در قرآن و سیره فعالیت کرده و طرح ارائه دهند حمایت می‌کنیم.
وی در توضیح این حمایت گفت: منظور از طرح این است که پروژه‌ای باشد و زمان، مکان، تعداد، استاد و برآورد اعتبار آن مشخص باشد. طرح پس از تأیید ما به تهران ارسال شده و تهران مستقیما با مؤسسه مذکور وارد مذاکره می‌شود و توافق انجام شده همچون توافق صورت‌گرفته در طرح ملی تلاوت است که بخشی از استان‌ها مجری طرح هستند.
حجت‌الاسلام کاظمی‎نسب در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به چرایی عدم تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، نبود اعتبارات و ردیف بودجه مشخص را دلیل اصلی این موضوع اعلام کرد.
وی افزود: ما برای برپایی نمایشگاه مجموعا صد میلیون بودجه اولیه داریم و مابقی یعنی چهارصد میلیون دیگر را باید از طریق سایر دستگاه‌هایی چون شهرداری، استانداری و... پیگیری کنیم، در حالی که تنها یک فاکتور نمایشگاه یعنی افطاری آن فقط صد میلیون می‌شود.
بحث اعتبار؛ مشکل نمایشگاه قرآن مشهد
وی بیان کرد: بنده به آقای کاراندیش گفتم که مشکل نمایشگاه قرآن مشهد بحث اعتبار آن است یعنی اگر ما یک ردیف بودجه مشخص داشته باشیم طبعا دبیرخانه را در طول سال فعال می‌کنیم اما تشکیل دبیرخانه دائمی بدون تخصیص اعتبار و ردیف بودجه معین عملا ممکن نیست و باید به تناسب اعتبارات برنامه‌ریزی کنیم از این رو چاره‌ای جز فعال کردن دبیرخانه تنها یکی دو ماه مانده به برپایی نمایشگاه نداریم.
معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: متأسفانه مشکل نبود اعتبارات باعث می‌شود به جای اینکه در طی سال زمان کافی برای مباحث محتوایی نمایشگاه صرف کنیم درگیر مواردی چون افطاری و همایش‌ها و.... که باید حتما پیشاپیش نمایشگاه تأمین اعتبار شود باشیم لذا تنها راهکار تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن، تعریف ردیف بودجه ملی است چون نمایشگاه ما به نوعی ملی است و از تمام استان‌ها در آن حضور دارند.
captcha