باید آرمان‌ها و شعارهای اول انقلاب را بازگو کنیم
کد خبر: 3499669
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

باید آرمان‌ها و شعارهای اول انقلاب را بازگو کنیم

گروه سیاسی: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم بازگوکردن آرمان‌های انقلاب و شعارهای سال‌های اول انقلاب ابراز کرد: باید این آرمان‌ها و شعارها بازگو شود تا بدانند دلیل اینکه نور پرچمی که امام آن را بلند کرد و شعاعش تمام عالم را گرفت چه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد شب گذشته 30 اردیبهشت‌ماه در مراسم وداع با شهید مدافع حرم که در مسجد حضرت مهدی(عج) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه «وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ وَاللّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ، و چه بسيار پيامبرانى كه همراه او توده‌‏هاى انبوه، كارزار كردند و در برابر آنچه در راه خدا بديشان رسيد، سستى نورزيدند و ناتوان نشدند و تسليم [دشمن‏] نگرديدند، و خداوند، شكيبايان را دوست دارد. »(آل عمران/146) بیان کرد: اگر بخواهیم برای این آیه مصداقی پیدا کنیم شاید بهترین مصداق ربیون شهدا باشند؛ «ربیون» کسانی هستند که آن‌قدر ارتباطشان با خداوند مستحکم است که هیچ طوفانی نمی‎‌تواند آن‌ها را از خدا جدا کند؛ خداوند در این آیه سه ویژگی برای ربیون بیان می‌کند که اگر ما نیز آنها را در خود ایجاد کنیم ناممان در لیست کسانی که زیر پرچم ولی خدا مجاهدت می‌کنند نوشته خواهد شد.
ویژگی‌های شهدای حرم در قرآن
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع براساس آیه قرآن، سست‌نشدن، ضعف نشان ندادن و تسلیم‌نشدن را سه ویژگی برای «ربیون» عنوان کرد و افزود: دشمن درصدد آن است که با ایجاد سستی، به دنبال آن ضعف و سپس تسلیم‌کردن سه مرحله نفوذ دشمن است که جامعه ما نیز در مقابل باید سه ویژگی که خداوند در قرآن برای ربیون بیان کرده را در خود ایجاد کنند چراکه این سه ویژگی درمان درد جامعه ماست.
وی در همین راستا با بیان اینکه شهدا با دارابودن این سه ویژگی اجازه ندادند که دین خداوند توسط دشمنان منحرف و یا نابود شود تاکید کرد: امروز هم دشمن تمام همتش را صرف این می‌کند که امت واحده اسلامی را دچار ضعف و تسلیم کند، امروز تمام ابرقدرت‌های عالم تلاش می‌کنند تا بتوانند اسم و رسم اسلام را از تمام جامعه بشری از بین ببرند و آن را به اضمحلال بکشانند؛ تنها راه مقابله با این هدف دشمن، ایستادگی و سست‌نشدن در راهی است که خداوند برای ما ترسیم کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این مطلب که مبارزه با جبهه دشمن پیشینه‌ای به گستره تمام تاریخ دارد و همه انبیا همیشه در حال مبارزه با این جریان بوده اند ادامه داد: جبهه مقابل راه الهی از زمانی که خداوند به فرشتگان دستور به سجده برای انسان داد و شیطان اطاعت نکرد و بیرون رانده شد، تمام تلاشش را می‌کند تا به هدفش برسد؛ همان هدفی که شیطان قسم خورد و گفت: « قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ، [شيطان‏] گفت: «پس به عزّت تو سوگند كه همگى را جدّا از راه به در مى‏برم»(ص/82)
وی در همین راستا اضافه کرد: دشمن در مراحل مختلف از همه ابزارش برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می‌کند؛ یک ابزارش تهاجم نظامی است که خیلی اوقات سودی نداشته است چراکه مردمی که حسین‌بن علی(ع) دارند و چه به شهادت برسند و یا پیروز شوند به سعادت رسیده اند از جنگ نمی‌هراسند؛ دشمن چه در سوریه، چه در عراق و چه در یمن به معنای حقیقی مستاصل شده است به همین دلیل از ابزارهای دیگری مانند رسانه و تهاجم سیاسی استفاده می‎‌کند.
تهاج رسانه‌ای علیه شهدای مدافع حرم؛ شگرد دشمن برای رسیدن به اهداف خود
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع در ادامه تهاجم رسانه‌ای علیه شهدای مدافع حرم با هدف تخریب آرمان‌ها، تهاجم فرهنگی و عملیات روانی را یکی از ابزارهای دشمن برای رسیدن به اهدافش برشمرد و افزود: این تلاش دشمن گاهی در برخی مردم تاثیر می‌گذارد؛ توطئه را از هرجا که باشد باید شناخت؛ هرحرفی که از هرحنجره‌ای خارج شد و کمک به اهداف دشمن کرد حنجره فتنه است چه خودش بداند و چه نداند.
وی در همین راستا قرار دادن انقلاب اسلامی در مقابل اسلام انقلابی را از مصادیق فتنه دانست و توضیح داد: ما می‌گوییم این حرف‌ها به خاطر جهلشان است؛ زمانی این مسئله در زمان امام(ره) مطرح شد که با برکت رهبری امام(ره) و پس از ایشان ولی امر مسلمانان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی یکی شد؛ امروز اگر کسی بخواهد دوباره این اختلاف را ایجاد کند بدانید که پشتش فتنه خوابیده و نشانه افراطی‌گری است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تحریف آرمان‌های شهدا و ایراد گرفتن به مقاومت را یکی دیگر از ابزارهای دشمن برای رسیدن به اهدافش برشمرد و توضیح داد: همان روزی که امام(ره) پرچم ولایت را در گوشه‌ای از دنیا در این کشور به اهتزاز درآورد در مقابل همه ابرقدرت‌ها ایستاد و افق را فتح فلسطین مشخص کرد و حتی پیش از سال 57 مسئله مقاومت را در روشنگری‌های امام می‌بینید اما عده‌ای می‌خواهند انقلاب را محدود کنند و می‌گویند ما با سوریه و فلسطین چه کار داریم! فقط به دنبال خوردن و خوابیدن هستند گرچه  به دنبال همین هم نیستند چراکه اگر بودند اقتصاد مقاومتی را در کشور عملی می‌کردند.
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع با بیان اینکه شعار عدالت و رفاه در دورانی که تمام ابرقدرت‌ها دنیا را در سیطره خود دارند شعار ی بیش نیست تاکید کرد: عده ای به دنبال منحرف‌کردن آرمان‌های انقلاب هستند؛ دعوای امروز برسر آرمان‌ها و مبانی است.
وی در ادامه به دیدار جانبازان و خانواده شهدا در سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب به مشهد و دیدار یک جوان جانباز مدافع حرم مجروح از ناحیه پا با ایشان بیان کرد: پیش از دیدار به او گفتند خدمت آقا که رسیدی انگشتری، چفیه‌ای، چیزی برای تبرگ بگیر؛ اما وقتی آقا آمده بودند، بعد از احوال‌پرسی از ایشان خواسته بود پیش مادرش وساطت کند تا دوباره به میدان برود؛ برادر و پدرش قاسم شجاعی نیز در حال جنگ در جبهه‌های مقاومت بودند؛ آقا در جوابش گفتند: «من نمی‌گویم، چطور بگویم؟ »» درست است که این مادر دل زینبی دارد؛ چرا مانند دیگران چفیه نخواست؟ می‌گوید: وقتی دیدم رسانه‌ها چنین غوغایی راه‌ انداخته‌ اند که مدافعان حرم برای مادیات به سوریه می‌روند و توطئه چینی می‌کنند خواستم آقا شفاعت کنند تا مادرم اجازه دهد و دوباره به میدان بروم.
وی در همین راستا اضافه کرد: روحانی گردان نقل می‌کرد رزمنده‌ای در جبهه بود که دوپایش مجروح شده بود اما برخواست، سلاح به دست گرفت و به سمت دشمن شلیک کرد؛ وقتی گفتم تو مجروح شدی گفت: دست‌هایم که سالم است؛ سیاستت‌مدارانی که برای رسیدن به اغراض سیاسی‌شان این‌همه جان‌فشانی را فراموش می‌کنند، همان‌هایی هستند که می‌خواهند جبهه مقاومت را تضعیف کنند وگویا به جبهه باطل به دنبال یک هدف هستند.
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع در همین راستا با اشاره به تجمع وداع با شهدای حرم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکید کرد: امروز این مردم آمده‌ اند تا بگویند اجازه نمی‌دهند عده ای دانشگاه را به فضایی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهند و اگر سکوت کرده اند مصداق این شعرند که این گردبادهای به غیرت درآمده، تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند؛ باید بدانند که دانشگاه محل تاخت و تاز جریانات سیاسی و سخنرانی کسانی که قصد منحرف‌کردن آرمان‌های انقلاب را دارند و جایی برای استادی که به مادر سادات اهانت کرد و جای فتنه‌گر بهایی‌صفت نیست؛ این‌ها زخم‌هایی است که هنوز فراموش نکرده ایم اما فعلا سکوت می‌کنیم.
باید آرمان‌ها و شعارهای اول انقلاب را بازگو کنیم
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم بازگوکردن آرمان‌های انقلاب و شعارهای سال‌های اول انقلاب ابراز کرد: باید این آرمان‌ها و شعارها بازگو شود تا بدانند دلیل اینکه نور پرچمی که امام آن را بلند کرد و شعاعش تمام عالم را گرفت چه بود؛ این نور تا قلب فلسطین رسید و تاریکی‌هایی که عوامل استکبار و سگ نگهبانش در منطقه ایجاد کردند را تبدیل به نور کرد و قلوب مستضعفان و محرومان را روشن و با آرمان‌های انقلاب آشنایشان کرد که امروز هم این اتفاق ادامه دارد.
وی ادامه داد: ما امروز برای وداع با شهیدی آمده ایم که نه برای دنیا که پست‌تر و حقیرتر از آن است که انسان را مقابل توپ و گلوله حرامیان قرار دهد بلکه به خاطر غم اسارت حضرت زینب(س) و ریسمانی بود که به گردنشان آویختند؛ وقتی شنیدند حرامیان قرار است به حرم حمله کنند گفتند اجازه نمی‌دهیم حضرت دوباره اسیر شود؛ البته حرم زینب(س) خشت و آجر نیست بلکه آرمان درون قلب دوستدارانش است.
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع با بیان اینکه خداوند به وسیله قوم آخرالزمان پرچم را به دست امام عصر(عج) می‌رساند توضیح داد: خداوند در آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ...، اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد، هر كس از شما از دين خود برگردد، به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‏‌آورد كه آنان را دوست مى‏‌دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند. [اينان‏] با مؤمنان، فروتن، [و] بر كافران سرفرازند. در راه خدا جهاد مى‏‌كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‌‏ترسند»(مائده/54) می‌فرماید عده ای لیاقت نداشتند پرچم را به دست صاحب اصلی‌اش بسپارند اما دین خدا آسیب نمی‌بیند و خداوند عده ای دیگر را برای این هدف می‌آورد.
وی این آیه را هشداری برای همه مسلمانان باسابقه‌های انقلاب عنوان کرد و توضیح داد: طلحه و زبیر با آن خدمات تغییر کردند، حتی سلمان هم که سلمان بود احتمال ارتدادش وجود داشت؛ باید مراقب بود که آرمان انقلاب را فراموش نکنیم؛ اگر شرایط اجازه می‌داد امام(ره) لشکر جنوب وغرب را به قلب فلسطین می‌برد.
ویژگی‌های آخرالزمانی‌ها در قرآن
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع عشق دوطرفه به خداوند، تواضع با مومنان، صلابت و اقتدار با دشمنان، اهل جهادبودن و نترسیدن از دشمن را ویژگی‌های قوم آخرالزمان برشمرد و افزود: خداوند آن‌ها که برای دفاع از حرم می‌روند را دوست دارد؛ آن‌ها نیز خدا را دوست دارند و در هوای سرد و گرم ارتباطشان با خدا را حفظ می‌کنند و به عبادت مشغولند؛ در وصیتنامه‌هایشان نوشته اند که برای دفاع از آرمان‌هایشان می‌روند؛ مگر خاک و وطن برای ما ارزش دارد؟ قبل از خاک و وطن ارزش‌های انسانی است که ارزش دارد و اگر این خاک عزیز شده به خاطر انقلاب اسلامی و مردمانی است که دل‌هایشان به یاد خداست و قبل از خاک و طن هدف را چیز دیگری می‌بیند؛ مراقب باشید این‌ها تحریف نشود.
وی در ادامه توضیح ویژگی ‌های مردمان آخرالزمان اظهار کرد: آن‌ها که در مقابل دشمن کرنش می‌کنند و در مقابل خودی موضع می‌گیرند شیوه و روش قرآنی ندارند زیرا ‌آن‌ها که قرآن اسم برده با مومنان متواضع و با دشمنان مقتدر و با صلابت هستند.
جهاد فقط در عرصه نظامی نیست
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرمشهد با بیان اینکه جهاد فقط جهاد نظامی نیست اضافه کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب جهاد فقط این نیست که اسلحه به دست بگیرید؛ جهاد در عرصه‌های علمی، عقیدتی و ... نیز وجود دارد؛ نترسیدن از دشمن نیز ویژگی دیگر کسانی است که پرچم را به دست صاحب اصلی می‌سپرند؛ این‌ها کارشان بذرافشانی است و آماده‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) که از ابتدای انقلاب هم بوده و برکات فراوانی داشته است.
حجت‌الاسلام فاطمی ارفع در پایان سخنان خود به بیان خاطره ای از یک شهید مدافع حرم لبنانی پرداخت و گفت: این شهید پیش از عملیات، دوشب خواب می‌بیند که اسیر شده؛ مادرش می‌گوید برای من تعریف نکن اما برای دوستانش خواب را بازگو می‌کند و می‌گوید: دشمن روی سینه‌اش نشسته و می‌خواهد سر از بدنش جدا کند و فریاد می‌زند و حسین حسین(ع) می‌گوید؛ بعد از این فریادها می‌گوید در هردوشب وجود مقدس سیدالشهدا(ع) را دیدم که هردوشب آمدند نگاه می‌کردند و فرمودند: نترس درد ندارد؛ وگویا حضرت اشاره کرده بودند که این حال برای خودشان هم پیش آمده بود؛ شهید می‌گوید پس از آن دیدم سر از بدنم جدا کردند و دردی احساس نکردم.
captcha