به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آئین تجلیل از 205 جانباز شاغل و بازنشسته فرهنگی کاشمر صبح امروز، 10 خردادماه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در محل تالار فرهنگیان کاشمر برگزار شد.
در این مراسم، ایرج سعادتمند، رئیس اداره آموزش و پرورش کاشمر، با بیان اینکه شهرستان کاشمر دارای ۲۰۵ جانباز
بازنشسته و شاغل، ۱۵ شهید فرهنگی و ۷۴ دانشآموز شهید است، افزود:
امیدواریم با تقدیر از شما بزرگان بخشی از وظایف خود را در این راه انجام
دهیم.
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان در راستای تکریم
مقام شامخ معلم کارهایی انجام شده که یکی از آنها تقسیمبندی معلمها در
۱۸ گروه معلم مولف، ایثارگر، هنرمند، خیر، مدرسهیار، مهندس، پزشک و ...
است، اظهار کرد: متأسفانه یکی از این گروهها جانبازان عزیز هستند.
سعادتمند
با اظهار تأسف از اینکه وقتی میخواستیم شما را برای این مراسم دعوت کنیم،
بانک اطلاعاتی از اسامی جانبازان فرهنگی نداشتیم، گفت: امیدواریم هرچه
سریعتر بانک جامع و کاملی از تمامی معلمان در گروههای مختلفی که تعریف
شده، تهیه شود.
همچنین علیمحمد خزایی، یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و رئیس اسبق آموزش و
پرورش کاشمر با اشاره به
اینکه دوران دفاع مقدس فرصت مناسبی برای مردم ایران بود تا دین خود را به
مملکت و سرزمینشان در حد توان ادا کنند، افزود: اگرچه جنگ تمام شده اما
ایثارگران، جانبازان و آزادگان هم چنان پای آرمانها، باورها و ارزشهای
انقلاب ایستادهاند.
وی با بیان اینکه ایثارگران به خوبی میدانند که
جامعه امروزی متناسب با شأن مردم و نظام نیست، اظهار کرد: رزمندگان عرصه
ایثار و فداکاری که دیروز از این مرز و بوم دفاع کردند، لازم است همچنان در
صحنه بمانند و وضعیتی مناسب در شأن نظام و انقلاب را به وجود آوردند.
خزایی
با اعلام اینکه جانبازان و ایثارگران فرهنگی در کنار حفظ ارزشهای نظام
همچنان معلم باقی خواهند ماند، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به عنوان
نماد افتخار و عزت ایران اسلامی نام برد و گفت: جانباز شهید زنده است که
همواره باید گرامی داشته شود.
وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس
فرصت مناسبی برای مردم ایران بود تا دین خود را به مملکت و سرزمینشان در حد
توان ادا کنند، افزود: اگرچه جنگ تمام شده اما ایثارگران، جانبازان و
آزادگان همچنان پای آرمانها، باورها و ارزشهای انقلاب ایستادهاند.
محمدحسن فرهادی، فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با تقدیر از دلاورمردیهای رزمندگان، این قشر را از عجایب خلقت دانست و
با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جانبازان سند افتخار کشور
هستند، افزود: این سخن رهبر انقلاب به خوبی نشان میدهد که کار شما تا چه
اندازه ماندگار و اصیل بوده است.
وی با بیان اینکه آرامش امروز کشور
نتیجه جانفشانیهای شهدا و شما جانبازان و ایثارگران این کشور است، اظهار
کرد: شما انسانهایی بودید که از مرگ نترسیدید به همین جهت مردم ایران با
هر تفکر و سلیقهای شما را اکرام کرده و به کار شما غبطه میخورند.
وی
با تقدیر از همه جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدایی که بعد از گذشت هشت
سال حتی اجازه ندادند حتی یک سانتیمتر از خاک ایران در دست دشمن باقی
بماند، افزود: اینکه امروز شاهد افتتاح دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در
کمال آرامش هستیم به خاطر همان تلاشهای شما عزیزان است.
وی جانبازان را
عنوان یادگاران شهدا عنوان کرد و گفت: شما وظیفه سنگینی به دوش دارید،
رفتار و منش شما برای نوجوانان و جوانان ما تداعیکننده رفتار و منش شهدای
عزیزی است که برای استقلال، سربلندی و عزت ملت ایران در میدان نبرد
جنگیدند.
یادآور میشود، در پایان مراسم از 205 فرهنگی شاغل و بازنشسته تجلیل به عمل آمد.