سرپرست جدید حج و زیارت خراسان رضوی معرفی شد
کد خبر: 3513763
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

سرپرست جدید حج و زیارت خراسان رضوی معرفی شد

گروه اجتماعی: مراسم تودیع و معارفه مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان حج و زیارت استانی و کشوری 19 تیرماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آئین تودیع مسعود مجردی، مدیر سابق حج و زیارت خراسان رضوی و معارفه جواد شاد به سمت سرپرستی این سازمان شامگاه 19 تیرماه با حضور مسئولانی از سراسر کشور و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در تالار نور مشهد برگزار شد.
در ابتدای برنامه، حجت‌الاسلام رجبعلی زمانی، مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری، مسعود مجردی را مرد تلاش و اخلاص خواند و گفت: برگزاری برنامه‌های 28 صفر مسئولیت سنگینی است که طی دو سه سال گذشته بدون بودجه و کار دشوار و فراوان بر عهده مجردی بوده است.
سپس مسعود مجردی، رئیس سابق این سازمان و مدیر کل جدید امور زائران آستان قدس رضوی در جایگاه سخنرانی حاضر شده و ضمن تشکر و تقدیر از حضور مدیران برای حضور در این مراسم، مسئولیت مزبور را به همکارش، شاد تحویل داد.
همچنین، سعید اوحدی، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت به ایراد سخنانی در سه محور فعالیت‌های مجردی در طول 35 سال خدمت، مرور ابعاد فاجعه منا و نیز اشاره به اوضاع منطقه پرداخت و با ابراز خرسندی از حضور در خانواده بزرگ خادمان سازمان حج و زیارت گفت: امام جواد(ع) در جایی می‌فرمایند: «ملاقات دوستانی که در مسیر الهی قدم برمی‌دارند، موجب صفای دل می‌شود، اگر چه این ملاقات زمان کوتاهی باشد».
وی اضافه کرد: 35 سال خدمت به زائران در این سازمان از توفیقات وی محسوب می‌شود، توفیق خدمت به مردم در هر جایگاهی که باشد، مقدس است، اما گاه انسان توفیق خدمت به ضیوف‌الرحمان را آن هم در استان خراسان رضوی پیدا می‌کند، که این خدمت، خدمتی متفاوت محسوب می‌شود.
وی در خصوص مذاکرات اخیر ایران با عربستان برای یافتن راهکار برون‌رفت از شرایط بعد از فاجعه منا و زیارت حج توضیحاتی را ابراز کرد و گفت: عربستانی‌ها قصد داشتند از مسیر این مذاکرات و توافقات مدنظر خودشان، عزت ما را زیر سؤال ببرند و در این شرایط حساس منطقه، عزت اهل بیت(ع) را ذیل این قرارداد ذلت‌بار لکه‌دار کنند ولی ما نپذیرفتیم.
در بخش دیگری از برنامه، جواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ شأنی را بالاتر از خدمت به زائران نمی‌شناسم، عنوان کرد: از سه دهه خدمات مسعود مجردی، تقدیر و تجلیل می‌کنیم.
در خاتمه این مراسم نیز متن ارسالی استاندار خراسان رضوی قرائت و با اهدای لوح تقدیر از فعالیت مسعود مجردی، رئیس سابق حج و زیارت خراسان رضوی تقدیر شد.
captcha