قرائت زیارت حضرت رسول(ص) بخشی از فرهنگ معنوی عامه مردم شود
کد خبر: 3549685
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

قرائت زیارت حضرت رسول(ص) بخشی از فرهنگ معنوی عامه مردم شود

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر با بیان اینکه قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در 28 صفر باید گسترش پیدا کرده و بخشی از فرهنگ معنوی و الهی عامه مردم شود٬ افزود: عزت امت اسلام در گرو شناخت سیره عملی و مرام نورانی پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی هم‌زمان با 28 صفر؛ سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) زیارت از بعید حضرت رسول(ص) در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) و بقاع متبرکه کاشمر قرائت شد.
در حاشیه این مراسم معنوی که با حضور زائران و مجاوران برگزار شد، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، رئیس حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا گفت: برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول(ص) و معرفی سجایای اخلاقی و صفات حسنه آن حضرت٬ بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و محکوم کردن نویسندگان ضد اسلامی و توهین کنندگان به مقام شامخ پیامبر بزرگوار اسلام و دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در 28 صفر باید گسترش پیدا کرده و بخشی از فرهنگ معنوی و الهی عامه مردم شود٬ افزود: عزت امت اسلام در گرو شناخت سیره عملی و مرام نورانی پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) است و ایام دهه آخر صفر فرصت مناسبی برای توسل بیشتر به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.
وی با اظهار تاسف از این‌که معرفی شخصیت و سیره پیامبر(ص) در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است٬ عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در این ایام بیشتر به آن توجه شود معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) است.
نیک‌بین٬ 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم را فرصتی مناسب برای تجلیل و بزرگداشت شخصیت حضرت محمد مصطفی برشمرد و ابراز کرد: باید قرائت زیارت از دور تبدیل به یک مراسم ویژه در راستای تبیین شخصیت پیامبر عظیم‌شان اسلام برای همگان باشد.
وی با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) در قرآن به عنوان الگو و اسوه حسنه معرفی شده و لازم است که شخصیت ایشان بیشتر در جامعه مطرح شود، بیان کرد: حرکت در مسیر پیامبر(ص) منجر به حیات طیبه می‌شود و از خداوند می‌خواهیم که زندگی ما را در مسیر زندگی حضرت محمد(ص) و خاندان او قرار دهد.
یادآور می‌شود٬ طی مراسم معنوی و عرفانی که با حضور زائران و مجاوران برگزار شد، شرکت‌کنندگان زیارت‌نامه حضرت ختمی‌ مرتبت محمد مصطفی(ص) را قرائت کردند و عشق و ارادت خود به پیامبر گرامی اسلام (ص) را نشان دادند.

captcha