مشکل جهان اسلام؛ نبود گفت‌وگو بین ملت‌ها
کد خبر: 3568195
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی:

مشکل جهان اسلام؛ نبود گفت‌وگو بین ملت‌ها

گروه معارف: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، مشکل عالم اسلام را نبود گفت‌وگو بین ملت‌ها عنوان کرد و گفت: ملت‌ها باید گفت‌وگوهای فرهنگی را راه بیندازند؛ چرا که این گفت‌وگوها مقدمه وحدت خواهد بود.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین حامد ملکوتی‌تبار، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت‌و‌گوهای فرهنگی را یکی از محورهای اساسی سازمان فرهنگ و ارتباطات دانست و افزود: متاسفانه مشکلی که در عالم اسلام و در کشورهایی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد، همین نبود گفت‌وگو است و فقدان آن باعث بوجود آمدن سوءتفاهم هایی بین ملت‌ها شده است.
وی ادامه داد: شاهد هستیم که سوءتفاهم‌های ناشی از نبود گفت‌وگو بین ملت‌ها باعث ایجاد درگیری و خونریزی در منطقه شده و ادامه دارد.
گفت‌وگوهای فرهنگی مقدمه وحدت
ملکوتی تبار گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات بحث گفت‌وگوی فرهنگی را مطرح کرده است با این توضیح که به جای جنگ بیاییم خود ملت‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، آن هم گفت‌وگویی که بر محور فرهنگ باشد، آن وقت خواهیم دید که این گفت‌وگوها منجر به تفاهم که مقدمه وحدت است خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که گفت‌وگوهای فرهنگی از یک سال پیش آغاز  شده است، اذعان کرد: این گفت‌وگوها در رشته‌های گوناگون و با کشورهای مختلف عربی، اروپایی و آسیایی برگزار شده است که آخرین گفت‌وگوها مربوط به ایران و هند بود.
 دغدغه فرهنگی، وجه مشترک ملت‌ها
وی با بیان اینکه در سال 95 شش برنامه و نشست مشترک برگزار شده است، اذعان کرد: گفت‌وگوهای فرهنگی که بین ایران و جهان عرب برگزار شده، بازخورد بسیارخوبی داشته است، چرا که بحث فرهنگی یکی از دغدغه‌های مشترک ملت‌ها بوده و وجه مشترک تفاهم همه ملت‌ها محسوب می شود، لذا سازمان فرهنگ و ارتباطات به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، این گفت‌وگوهای فرهنگی را بین ملت‌های مختلف آغاز کرده است.
وی در پایان اظهار کرد: مهمان‌های خارجی که به ایران آمده و ایران را می‌بینند تمام اتهامات منفی که بر علیه ملت و دولت ایران در خارج  کشور مطرح است را انشاالله خنثی کرده و ما از این طریق خواهیم توانست باب گفت‌وگو و تفاهم را با ملت‌های مختلف باز کنیم.
captcha