آمریکا؛ مظهر بی‌منطقی/ ترامپ، نتیجه اقدامات نسنجیده خود را می‌بیند
کد خبر: 3570022
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

آمریکا؛ مظهر بی‌منطقی/ ترامپ، نتیجه اقدامات نسنجیده خود را می‌بیند

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر، با بیان اینکه بدون هیچ تردید، آمریکا مظهر استکبار، زورگویی و بی‌منطقی است، گفت: اقدامات نسنجیده اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جلوگیری از ورود مردم برخی کشورها به این کشور، در واقع مخالفت با دموکراسی و قوانین بین‌المللی است که به‌زودی همین اقدامات موجب سقوط آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام‌‌ جمعه کاشمر، ظهر امروز، 16 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، ضمن گرامیداشت دهه فجر و تبریک پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران با انگیزه اعتقادی، دینی و خداجویی و به‌ فرمان رهبری الهی به میدان آمدند، گفت: قرآن هم هیچ امتی را بدون پیشوا و رهبری الهی تأیید نکرده است.
وی با اعلام اینکه ایام‌الله‌، روزهایی است که خداوند متعال به بندگان خود عنایت دارد، دهه فجر و روز پیروزی انقلاب را روز تحقق وعده‌های الهی در نصرت مسلمانان دانست و عنوان کرد: قیام ملت ایران، علیه طاغوت و مبارزه با سلطه‌گری و استکبار بود؛ این نوع تفکر قرآنی است زیرا در قرآن آمده است که نباید با سلطه‌گران دوستی کرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه بدون هیچ تردید، آمریکا مظهر استکبار، زورگویی و بی‌منطقی است، ابراز کرد: ملت ایران برای همیشه دشمن آمریکا خواهد بود.
وی، انقلاب ایران را انقلابی ضد استکباری دانست و بیان کرد: مردم ایران بعد از نصرت الهی و رهبری‌های داهیانه امام راحل، در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند و بعد از چندین سال هنوز هم در صحنه هستند.
امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه نباید نقش مردم را در استقرار و استمرار و انقلاب فراموش کرد، اظهار کرد: بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن با حضور بهتر از گذشته، این وفاداری و پاسداری را به اثبات خواهیم رساند.
ادعای متمدن بودن آمریکا، پوچ و واهی است
وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا در جلوگیری از ورود مسلمانان و مردم برخی دیگر از کشور به این کشور، این اقدام را نسنجیده عنوان کرد و ادامه داد: جلوگیری از ورود مردم سایر کشورها به آمریکا در واقع مخالفت با دموکراسی و قوانین بین‌المللی است که به زودی همین اقدامات موجب سقوط آن‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه حتی خود مردم آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، این حرکت را محکوم کرده‌اند، گفت: سیاست های کشوری که ادعای دموکراسی و متمدن بودن دارد، باید تحلیل شود تا همگان بدانند این قدرت‌ها در واقعیت چگونه هستند.
وی در ادامه با محکوم کردن اقدامات رژیم آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین، گفت: بسیاری از کشورها، فشارهایی که رژیم آل خلیفه بر مردم این کشور به‌خصوص به علما و شیخ عیسی قاسم وارد می‌کنند را محکوم می‌کنند.
وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه از کشورهای دیگر دستور می‌گیرد، خطاب به آل خلیفه و حامیان آن‌ها گفت: این کشورها باید بدانند که در آینده نه‌چندان دور مغلوب همین مردم می‌شوند و با این اقدامات ضد انسانی گور خود را می‌کنند.
تربیت دینی و اسلامی فرزندان را باید جدی گرفت
امام‌جمعه کاشمر در ادامه به موضوع خانواده به‌خصوص توجه به فرزندان و کودکان از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از انگیزه‌های مهم تشکیل خانواده و ازدواج، داشتن فرزندانی صالح و تربیت‌شده است لذا کسانی که تشکیل خانواده می‌دهند و خداوند به آن‌ها فرزندی می‌دهد، باید بدانند که این کودکان و فرزندان امانتی الهی نزد آن‌ها هستند.
وی با تأکید بر اینکه والدین در برابر فرزندان خود مسئولیتی خطیر دارند که نباید از آن‌ها غفلت کنند، اظهار کرد: فرزند، امانت بزرگی است که در قبال آن در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم.
طباطبایی با تأکید بر اینکه باید تربیت دینی، اسلامی، اخلاقی و انسانی فرزندان را باید جدی گرفت، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی، رفتارهای نادرست اجتماعی، فسادها و تباهی‌هایی که شاهد آن‌ها هستیم، ناشی از غفلت‌هایی است که در سنین کودکی نسبت به بچه‌ها داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه به لحاظ عاطفی و روان‌شناسی باید نسبت به کودکان و خانواده حساس بوده و آگاهی داشته باشیم، عنوان کرد: بدون شک حرف زدن و نوع رفتار با کودکان، تخصص خود را می‌خواهد که همه باید از آن برخوردار باشیم.
امام ‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه کودکان هم حقی دارند که گاهی آن‌ها را ضایع می‌کنیم، گذراندن دوره‌های آموزشی برای تربیت درست فرزندان توسط والدین را ضروری دانست و افزود: تربیت صحیح کودک باید در سنین پایین انجام شود.
captcha