مسابقات قرآن نیروی انتظامی کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3570567
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

مسابقات قرآن نیروی انتظامی کاشمر برگزار شد

گروه شهرستان‌ها: مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی، بازنشستگان، خانواده آنان و پلیس‌های افتخاری ناجا، با شرکت بیش از 139 نفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی، بازنشستگان، خانواده آنان و پلیس‌های افتخاری ناجا، شنبه، 16 بهمن‌ماه در محل نمازخانه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.
در حاشیه این مراسم فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه این مسابقات قرآنی به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، افزود: امسال شاهد برگزاری پنجمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم در بین نیروهای انتظامی شهرستان هستیم.
سرهنگ ابوالقاسم باقری، فرمانده انتظامی کاشمر، با اشاره به اینکه در ثبت‌نام مقدماتی 300 نفر اعلام آمادگی کرده بودند، اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات، در مجموع 139 نفر ثبت‌نام نهایی کردند که 69 نفر زن و 70 مرد هستند.
وی با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل و حفظ یک، پنج، 10 و 20 جزء به رقابت پرداختند، عنوان کرد: تعداد حافظان قرآن کریم روز به روز در حال افزایش است.
باقری با بیان اینکه در پایان مسابقات، 37 مرد و 9 خانم قبول شدند، بیان کرد: قرآن به‌عنوان سنبل نورانیت، همواره بر ظلمت و تاریکی برتری دارد و انسان‌ها را به ابدیت پیوند می‌دهد.
وی عدم توجه به استماع قرآن، حفظ قرآن، تدبر و اندیشه در قرآن، فهم و تفسیر قرآن و عمل نکردن به قرآن را از دلایل مهجوریت آن برشمرد و افزود: آشنایی با آیات قرآن و حفظ قرآن، انسان را از منکرات، فحشا و زشتی‌ها نجات می‌دهد و اگر جامعه‌ای به قرآن و آیات و روایات آن عمل کند در آن جامعه بزهکاری نخواهیم داشت.
captcha