افتتاح بزرگترین دارالقرآن شرق کشور در مشهد
کد خبر: 3571438
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
با حضور مسیب‌زاده صورت گرفت؛

افتتاح بزرگترین دارالقرآن شرق کشور در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) به‌عنوان بزرگترین دارالقرآن شرق کشور همزمان با دهه فجر در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) به عنوان بزرگترین دارالقرآن شرق کشور امروز دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه همزمان با دهه فجر در مشهد افتتاح شد.
بنابر این گزارش، این دارالقرآن در راستای چشم‌انداز سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و در ساحت معنوی و اعتقادی با حضور جمعی از مسئولان استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
در ادامه محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش دراین مراسم ضمن تشکر از اقدام آموزش و پرورش استان در راه‌اندازی این مرکز، ابراز کرد: این دارالقرآن می‌تواند نمونه و الگوی خوبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کشور و ارائه برنامه‌های این حوزه به دانش‌آموزان کل کشور باشد.
همچنین علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، به ایراد سخن پرداخت و به اهداف راه‌اندازی این دارالقرآن اشاره کرد و گفت: تلاش ما در جهت فعال کردن این مرکز به عنوان بزرگترین دارالقرآن فعال شرق کشور است.
وی با بیان اینکه این دارالقرآن قرار است تمام فعالیت‌های قرآنی استان را هدایت و رصد کند، ادامه داد: برگزاری محافل، جلسات و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم و سخنرانی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و دانش‌آموزان موفق در این عرصه و انجام برنامه‌های ویژه قرآنی در این مرکز از دیگر اهداف راه‌اندازی دارالقرآن مرکزی حضرت ولی عصر(عج) به شمار می‌رود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین حسینیه این مرکز نیز برای بهره‌برداری در برنامه‌های فرهنگی مختلف با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.   
همچنین بعد از افتتاح این دارالقرآن، نخستین جلسه کرسی استماع تلاوت با حضور همه مسئولان حاضر در برنامه و دانش آموزان برگزار شد که در این کرسی تلاوت ابوالفضل زاهدی‌مقدم، علی ساجدی‌مقدم و حمیدرضا صفی خانی، قاریان نوجوان و نجات‌حسینی، مبتهل نوجوان به اجرای تلاوت و ابتهال خوانی پرداختند.
یادآور می‌شود، بزرگترین دارالقرآن شرق کشور با عنوان دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) واقع در خیابان امام خمینی(ره)، کوچه ثبت قرار دارد.
captcha