اُفت حکاکی روی سنگ به دلیل آموزش تجاری با کیفیت پایین است
کد خبر: 3572456
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶

اُفت حکاکی روی سنگ به دلیل آموزش تجاری با کیفیت پایین است

گروه فرهنگی: هنرمند برجسته حکاکی روی سنگ یکی از علت‌های اُفت هنر حکاکی روی سنگ را آموزش تجاری این هنر با کیفیت پایین دانست و افزود: برخی افراد تنها به موضوع تجاری هنر فکر می‌کنند و بحث آموزش را به همین شیوه برگزار می‌کنند.

حسین نوغانی، هنرمند برجسته حکاکی روی سنگ در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری کلاس آموزشی رایگان حکاکی روی سنگ در نمایشگاه «مشهد دوست‌ داشتنی» خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات اجتماعی جوانان بیکاری است و به همین خاطر در این خصوص برای آموزش کار آفرینی به این نمایشگاه آمده‌ام تا در حد توان و وقت هنرجویان، آموزش رایگان برای آنها گذاشته‌ام.
وی ادامه داد: این نمایشگاه نسبت به سال گذشته نمایشگاه بسیار متفاوتی است، حس مشهدی بودن را زنده می‌کند، فضای سنتی این جا، حال و هوای آدم را عوض می‌کند هر چند نمایشگاه دارای نقاط ضعفی است اما بسیار دیدنی است.
نوغانی با بیان اینکه در این نمایشگاه ما دو عقد زنده داشته‌ایم، بیان کرد: این موضوعات جذابیت نمایشگاه را زیاد کرد.
این حکاک روی سنگ با اشاره به اینکه هنر اگر وارد بحث تجاری شود خوب است اما به شرط اینکه هنر با کیفیتی ارائه شود، تصریح کرد: بحث آموزش مهمترین مسأله است.
اُفت حکاکی روی سنگ به دلیل آموزش تجاری با کیفیت پایین است
وی در پاسخ به این سوال که هنرمندان چگونه می‌توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، افزود: وقتی می‌گوییم اقتصاد مقاومتی باید همه ابعاد آن را در نظر بگیریم که یکی از آنها آموزش است، ولی آموزش چه هنری، بعضی هنرها هستند که برای یادگیری نیاز به مواد اولیه دارد که برخی هنرها ارزان و برخی گران است همانند معرق‌کاری و قلم‌زنی مس.
هنر حکاکی روی سنگ مظلوم است
نوغانی بیان کرد: هنر حکاکی روی سنگ مثل امام هشتم(ع) مظلوم است و هنری است که نیاز به ابزار خاصی ندارد، ارزش افزوده آن نسبت به هنرهای دیگر زیاد نیست و می‌تواند روی آن به خوبی سرمایه‌گذاری کرد.
این حکاک روی سنگ عنوان کرد: در کشورهای دیگر این هنر به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این هنر می‌تواند به دوره اوج خود برگردد اولا نیاز به هنرجویان خوب دارد توجه به کیفیت از دیگر موارد محسوب می‌شود.
آموزش تجاری با کیفیت پایین باعث اُفت هنر حکاکی روی سنگ
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی هنرمندان در این عرصه به آموزش تجاری این هنر با کیفیت پایین پرداختند و بازار کار در این عرصه اُفت پیدا کرده است.
captcha