نحوه انتخاب برترین پژوهش‎ها شفاف‌سازی نشده است
کد خبر: 3593034
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

نحوه انتخاب برترین پژوهش‎ها شفاف‌سازی نشده است

گروه دانشگاه: شرکت‌کننده و برگزیده علمی ترویجی همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی از عدم تبیین شفاف نحوه گزینش کیفی آثار در همایش انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قم، ارائه مقالات تخصصی و برگزیده دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در حال برگزاری است ولی در حین ارائه مقالات نکات قابل تأمل و توجهی به چشم می‌خورد که برخی شرکت‌کنندگان در این مراسم نیز به آن اشاره دارند.
یکی از حاضران در پنل تخصصی فارسی همایش با انتقاد از جریان دعوت از حاضران در این همایش گفت: چندی پیش نامه‌ای از سوی برگزارکنندگان این همایش به بنده رسید که در آن تصریح شده بود که مقاله من به عنوان علمی ترویجی انتخاب شده است و همچنین از من برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمد ولی پس از حضور در قم و محل برگزاری همایش متوجه شدیم که قرار نیست که مقاله خود را ارائه کنیم.
وی افزود: وقتی در پنل تخصصی که برترین‌ها در آن به ارائه مقاله می‌پردازند به مقالاتی برخورد کردیم که داوران از آنها ایراداتی می‌گرفتند که این ایرادات کاملاً بدیهی بود؛ از جمله اینک داوران در خصوص عناوین مقالات ایراد می‌گرفتند که نکته عجیبی است زیرا اگر مقاله‌ای در موضوع دچار وسعت و یا ضیق مفهوم است چگونه در ارزیابی اولیه مورد توجه قرار نگرفته است؟ زیرا در این گونه پنلها باید مقالاتی ارائه شود که کمتر اشکالی به آنها وارد باشد نه اینکه چنین ایرادات بدیهی به آن وارد شود.
نفر برگزیده این همایش در بخش مقالات علمی ترویجی بیان کرد: نکته دیگر آن است که فرایند انتخاب برترین‌ها به شکل شفاف ارائه نشده است؛ البته قطعاً روشی برای انتخاب وجود داشته است ولی متأسفانه شرکت‌کنندگان به خوبی در این زمینه بیان نشده است؛ چون ممکن است برخی از شرکت‌کنندگان با مشاهده نوع ارائه برگزیدگان به این مسئله فکر کنند که مقاله آنها بهتر از دیگران بوده است.


captcha