اجتماع عظیم منتظران نماد دلدادگی به ساحت گل نرگس
کد خبر: 3598632
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

اجتماع عظیم منتظران نماد دلدادگی به ساحت گل نرگس

گروه اجتماعی: ناله و شیون در فراغ یار به حد اعلای خود رسیده، به گونه‌ای که جمع عظیمی از مردم مشهد با حضور در اجتماع عظیم منتظران، دلدادگی خود را به ساحت گل نرگس حضرت زهرا(س) نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، ناله و شیون در فراغ یار به حد اعلای خود رسیده، به گونه‌ای که جمع عظیمی از مردم مشهد با حضور در اجتماع عظیم منتظران، دلدادگی خود را به ساحت گل نرگس حضرت زهرا(س) نشان دادند، در این مراسم که باعنوان اجتماع عظیم منتظران برگزار شد،مردم پس از تلاوت کلام دلنشین وحی، توسط جعفر عرفانیان و قرائت زیارت آل یاسین توسط حسین پیر‌زاده، با نوای یا صاحب الزمان(عج)، یا مهدی(عج) و زمزمه دعای کوتاه «الهم عجل لولیک الفرج» برای رسیدن به بزرگترین آرزوی عالم بشریت، دعا کردند.
در این مراسم  که بیش از پنج هزار نفر حضور داشتند، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ضمن تبریک عید نیمه شعبان، آن را عید بزرگ دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: این عید، عید ارزانی‌بخشی بالاترین نعمت‌ها و منت‌های ذات مقدس حق بر ماست، از همین رو میلاد مسعود صاحب، ارباب و مولایمان امام زمان (عج) را تبریک می‌گویم.
وی افزود: در این هوای گرم، شما عزیزان اشک‌ریزان، اشک عشق و دلدادگی به بقیه الله(عج) را به وجود مقدس جد بزرگوارشان امام هشتم(ع) نمایش دادید و برای عرض تبریک، پای‌کوبان به ساحت مقدس امام هشتم (ع) مشرف شدید، این ارادت خالصانه، این دلدادگی عاشقانه، این وابستگی قلبی که در وجود شما برادران و خواهران نسبت به وجود بقیه‌الله(عج) وجود دارد، امیدوارم منظور نظر مولایمان بقیه الله(عج) قرار بگیرد.
آیت الله علم‌الهدی، این راهپیمایی را نمادی از دلدادگی و حرکت برای فراهم کردن زمینه ظهور حضرت حجت(عج) دانست و عنوان کرد: این راهپیمایی نماد یک واقعیت دیگری هم بود، نماد این حقیقت که مردم تا حرم امام رضا(ع) به دلیل عشق به بقیه الله راه افتادند، به‌ هرحال ما که منتظر آقا هستیم و گمشده‌مان وجود مقدس امام زمان(عج) است، باید دنبالشان راه بیفتیم.
وی افزود: اگر انسان کسی را بخواهد، منتظرش باشد، معتقد باشد او زنده است و می‌آید، یک مقدار از وسایل و ابزار آمدن او هم دست خود ما هست، اگر این ایمان و باور با یک عشق آمیخته است، انسان آرام نمی‌گیرد، نمی‌نشیند، حرکت می‌کند، قدم برمی‌دارد، تنها به یک دعا و استغاثه اکتفا نمی‌کند؛ امام راحل فرمودند: «اگر واقعاً منتظر جدی امام زمان(عج) هستیم، باید حرکت کنیم».
آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه مقصر تأخیر در امر ظهور، خودمان هستیم، گفت: خواست پروردگار در فرج و ظهور بقیه‌الله(عج) تابع اراده و خواست ما هست، خدا وجود مقدس این بزرگوار را در پس پرده غیبت به عنوان ذخیره نگه‌داشته است، برای روزی که انسان‌ها او را بخواهند تا این ذخیره را خداوند برای انسان ظاهر کند، باید بخواهیم و خواستن این است که به عرصه بیاییم، با همه موانع ظهور و آفات فرج مبارزه کنیم، همه سنگلاخ‌های مسیر ظهورش را با جان دادن برداریم، بایستیم تا آقا تشریف بیاورند.
در ادامه سردار  غلامحسین صفایی، مسئول ستاد مردمی اجتماع عظیم منتظران ظهور در خصوص هدف برگزاری این مراسم بیان کرد: طبق روایت اهل‌بیت(ع) که درجلد 20 تفسیر المیزان آمده، امام‌صادق(ع) فرمودند: «وقتی قوم بنی‌اسرائیل 400 سال عقوبت شدند، مردم در اوج رنج و گرفتاری دست به توبه و انابه برداشتند تا خداوند حضرت موسی(ع) و هارون را فرستاد و آنان را از رنج و سختی نجات داد».
وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند: «اگر امت ما جمع نشوند، توبه و استغفار نکنند بلا به اوج خود می رسد»از همین رو هدف اجتماع منتظران این است که با توبه و استغفار مقدمات ظهور منجی را فراهم کنیم.
سردار صفایی با اشاره به داستان قوم یونس(ع) اضافه کرد: هنگامیکه عذاب خدا بر قوم یونس نازل شد تا توبه نکردند عذاب از آنان برداشته نشد، بنابراین امروز هم که روز استجابت دعاست، باید عاجزانه دست دعا به درگاه الهی برداریم و فرج حضرت مهدی(عج) را از خداوند متعال طلب کنیم.
سردار صفایی با بیان اینکه در سال گذشته اجتماع منتظران ظهور در 16 شهر برگزار شد افزود: امسال این مراسم در 33 شهر برگزار می‌شود که امید است این حرکت فراگیر شود.
پس از مراسم سخنرانی، دلدادگان به قطب عالم امکان، در حالی‌که شعارهای لبیک یا مهدی(عج) و لبیک یا حسین(ع) را سر می‌دادند، با نوای مداحی احمد واعظی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند، تا امضای حضرت رضا(ع) را برای زیارت مکه و مدینه بدون آل سعود بگیرند.
captcha