دبیرخانه کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام افتتاح شد
کد خبر: 3603112
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳

دبیرخانه کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام افتتاح شد

گروه حوزه‌های علمیه: کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام که آئین افتتاحیه دبیرخانه آن عصر امروز سوم خرداد ماه در دارالشفاء برگزار شد سال آینده برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، رئیس پژوهشگاه فقه نظام در سخنانی در این کنگره که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد با تبریک روز سوم خرداد گفت: سوم خرداد نشان داد ما می‌توانیم در مقابل دشمنان ولو اینکه ده‌ها کشور دست به دست هم بدهند بایستیم و حماسه خلق کنیم. 
ابوالقاسم با بیان اینکه امروز زمینه دشمنی دشمنان وارد جنگ نرم شده است عنوان کرد:  امروز از حوزه توقع است که همان طور که عامل محدثه نظام اسلامی بوده است علت مبقیه نیز و در عرصه‌های مختلف پاسخگوی مسایل مطروحه و نیازهای دستگاه‌های نظام باشند و بنه تنها پاسخگو بلکه جریان‌سازی هم داشته باشند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: حوزه همان طور که اصل انقلاب را رهبری کرد اگر می‌خواهد تداوم آن را هم رهبری کند باید نظامات سیاسی و اجتماعی و شهرسازی، هنر و فرهنگ اسلامی، رسانه اسلامی و تربیت اسلامی را هم مدیریت کند و نباید نسبت به این مسایل بی تفاوت باشد.
رئیس پژوهشگاه فقه نظام تصریح کرد: بی تفاوتی حوزه منجر به انزوای حوزه خواهد شد چرا که حوزه‌ای می‌تواند در متن راهبری جامعه قرار  گیرد که بتواند در این عرصه‌ها ایفای نقش کند و نظریه‌پردازی هم داشته باشد.
ابوالقاسم بیان کرد: پژوهشگاه فقه نظام با هدف پیگیری فعالیت حوزه در عرصه فقه نظام  و گفتمان‌سازی در این راستا و برگزاری همایش و سمینار و تالیف کتب و ... تاسیس شده است.
رئیس پژوهشگاه فقه نظام ادامه داد: تجمیع ظرفیت حوزه برای پرداختن به مسئله فقه نظام و اعطای جایزه در سطوح مختلف آموزشی، پژوهشی و ترویجی از جمله اهداف این کنگره است و برای این کار دبیرخانه‌ای نیز تاسیس شده که در این جلسه از این دبیرخانه و سایت موسسه نیز رونمایی می‌شود.
وی با اشاره به هفت محور فراخوان مقاله گفت: کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام سال آینده با محوریت شخصیت آیت الله شهید صدر برگزار خواهد شد. 
در این مراسم از سند و سایت کنگره بین المللی فقیه فقه نظام نیز رونمایی شد.
captcha