رویداد مشهد 2017 فرصتی برای معرفی مشهد در فضای مجازی
کد خبر: 3607621
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

رویداد مشهد 2017 فرصتی برای معرفی مشهد در فضای مجازی

گروه اجتماعی: معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: رویداد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصتی برای شهرت مشهد در فضای مجازی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد مهدی برادران، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، در نشست تخصصی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام که شب گذشته 18 خردادماه در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم مشهد را در قالب یک فرد تصور کنیم سوالات زیادی از جمله زشت و زیبا، مذهبی یا غیر مذهبی، غنی یا فقیر و ...در ذهن تداعی می‌شود.
وی افزود: در خصوص اینکه شهری مثل مشهد با فضای مجازی چقدر آشنا است، باید گفت که این شهر یکی از شهرهایی است که شرکت های کامپیوتری زیادی دارد، اما نقش فضای مجازی در برندسازی انکار ناپذیر است.
برادران اظهار کرد: تعداد هشتک های مشهد قبل از اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 معرفی شود با بعد از این اتفاق، قابل مقایسه نیست.
وی افزود: در تاریخ اول مهر 94، چهارصد و 65 هزار مرتبه کلمه مشهد، 70 هزار کلمه امام رضا(ع) و 150 هزار مرتبه کلمه مشهد به لاتین جستجو شده است، اما در تاریخ 18 خرداد 96 یک میلیون و 419هزار و 291 مرتبه کلمه مشهد، 236 هزار و 250 مرتبه کلمه امام رضا(ع) و 444هزار و 934 مرتبه کلمه مشهد به لاتین جستجو شده است.
برادران ضمن ابراز خرسندی از جایگاه مشهد در فضای مجازی بیان کرد: خوشبختانه مشهد 2017 در فضای مجازی توفیق یافته است و اعراب نیز کلمه مشهد را با عنوان مشهدالمقدس بیش از 45 هزار مرتبه جستجو کردند.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت چهره‌های محبوب در معرفی مشهد تأثیرگذار است، اظهار کرد: در همین راستا نیز دعوت از سامی یوسف خواننده محبوب که به سه زبان اجرا می‌کند و رضا قوچان نژاد به عنوان مرد سال فوتبال صورت گرفت که برند لباس این بازیکن سرشناس با نام «یا جوادالائمه(ع)» مخاطب را به شناخت آنچه روی لباس این فرد شهیر است ترغیب می‌کند، چرا که این افراد در اینستاگرام دنبال کننده فراوانی دارند.
برادران استفاده از ظرفیت قاریان را نیز در این راستا مهم برشمرد و گفت: قبل از شهادت حاج محسن حسنی کارگر، نیز این اقدام انجام شد که بعد از شهادت نیز برند شهید هم ظرفیت خوبی است، اما در خصوص حامد شاکرنژاد که در برج میلاد تهران دو ساعت تلاوت مجلسی داشت، در مشهد اثر فاخری نداشتیم.
در ادامه سید مهدی وزیری، مدرس فضای مجازی و دانشجوی دکترای دانشگاه فردوسی مشهد گفت: متأسفانه اکثر افراد فضای مجازی را به تلگرام و اینستاگرام محدود می‌دانند، بلکه می‌توان از این فضا به عنوان ابزاری برای معرفی شهر دوم ایران به جهان استفاده کرد.
وی گفت: نیازمند یک اراده همگانی برای به خدمت‌گیری فضای مجازی در معرفی مشهد هستیم که این امر با برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان امکان‌پذیر است.
وزیری با بیان اینکه در فضای مجازی تهدیدها بیشتر از فرصت‌هاست، افزود: در این خصوص نیازمند فرهنگ‌سازی و همبستگی دستگاه‌های مربوطه هستیم.
وی گفت: در بحث برند و سیتی‌برند تا همکاری مردم نباشد، اتفاق به نحو احسن رخ نمی‌دهد که در این خصوص فراهم‌سازی بستری مناسب به منظور آگاه‌سازی مردم از عواید و منافع خود در ارتباط با مسئله توریست یک ضرورت است.
مدرس فضای مجازی و دانشجوی دکترای دانشگاه فردوسی مشهد بخش دیگر فضای مجازی را ارتباط مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: همان طور که مردم در زمان انتخابات با مسئولان در ارتباط هستند، این ارتباط باید حفظ شود تا احساس همبستگی بین مردم و مسئولان حفظ شود. 
captcha