برگزاری اولین یادواره شهدای اطلاعات خراسان در مشهد
کد خبر: 3615967
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

برگزاری اولین یادواره شهدای اطلاعات خراسان در مشهد

گروه فرهنگی: اولین یادواره شهدای اطلاعات خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با مرکزیت قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، صبح امروز با تجلیل از خانواده شهدای اطلاعات در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی  قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، اولین یادواره شهدای اطلاعات خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با مرکزیت قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، صبح امروز، 15 تیر با حضور خانواده شهدای اطلاعات در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.
در ابتدای مراسم که با تأخیر یک ساعت و نیم همراه بود، قدرت‌الله منصوری، فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) در سپاه شمال شرق، ضمن تشکر از خانواده شهدا و همه دست‌اندرکاران این مراسم، افزود: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه آن‌ها ولی نعمت ما و چشم و چراغ این ملت هستند.
وی با بیان اینکه امروز ما در صحنه دفاع از حرم‌ها و مرز امنیتی در نقاط مختلف کشور هستیم، ابراز کرد: دشمنان تکفیری و متحجر تلاش می‌کنند تا نظام اسلامی را براندازند.
منصوری ادامه داد: خوشبختانه نیروی زمینی سپاه در قرارگاه قدس در جنوب سیستان و بلوچستان به موفقیت‌هایی دست یافته و همه اینها به برکت وجود این دلاورمردان با هدایت رهبر معظم انقلاب است.
در ادامه مراسم بعد از پخش کلیپی از شهدای اطلاعات، سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه تخلفی در وعده خداوند نیست اما برای تحقق وعده خود، تکالیفی را برای بندگان محقق کرده است، اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس در خانه خود و در موضع دفاعی صد در صد با دشمن می‌جنگیدیم، خوشبختانه این مرحله را به خوبی پشت سر گذراندیم، در حالی که استکبار از عراقی‌ها حمایت می‌کرد.
فدوی اظهار کرد: بازار بسیار بزرگ تسهیلاتی در زمان جنگ وجود داشت و قیمت نفت خیلی ارزان بود اما چند فایده برای دشمن داشت، آن‌ها با خود فکر می‌کردند که عراق برنده جنگ است.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواستند ایران به اوج نرسد لذا تا جایی که توانستند وارد جنگ شدند تا دست عراقی‌ها را باز کنند و هر آنچه مربوط به کشور است را مورد حمله قرار دهند.
سپس، پیام سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرائت شد: «حقیقت شگفت‌آور شهید و شهادت که درگاه آن برای ما مخفی است با جلوه‌گری ملت در صحنه عالم سبب شده است این حقیقت ناب که بارور اندیشه سازمان‌ها در مقابل شهیدان است، زنده بمانند، امروز دشمن با تضعیف فرهنگ جهاد و حماسه به ویژه در نسل جدید می‌خواهد این حماسه بزرگ را از بین ببرد، از خداوند می‌خواهم، خورشید حقانیت را به رهبری، رهبر معظم انقلاب در جغرافیای ایران و جهان اسلام پرفروغ نگهداریم.
گفتنی است، در پایان مراسم از خانواده شهدای اطلاعات از جمله، شهیدان سردار حسن جوادی، خواجه روشنایی، سیدعلی اصغر محرابی و. .. تجلیل شد.
captcha