نگاه اسلام به زن در پرتو خداخواهی است
کد خبر: 3625634
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

نگاه اسلام به زن در پرتو خداخواهی است

گروه فرهنگی: تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: غرب یک نگاه فمینیستی به زن دارد و در عمل و اجرای آن‌ها، زن مورد ظلم و ستم قرار گرفته است اما در فرهنگ دینی ما و نگاه تمدن‌ساز اسلامی، نگاه به زن در پرتو خداخواهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد که صبح امروز، دهم مردادماه بعد از نیم ساعت تأخیر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: جایزه جهانی گوهرشاد بعد از بررسی بین چهره‌های فرهیخته به ۸ نفر از بانوان گرامی اهدا می‌شود که نماد و نمودی از توجه به واقف محترم این بنای عظیم در جوار حرم مطهر رضوی و توجه به زن و فعالیت‌های زن و توجه به نیکوکاری است.
نقش‌آفرینی زنان در جامعه در پرتو خداخواهی باید پررنگ شود
وی ادامه داد: اقداماتی در سطح جهان اسلام نسبت به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف وجود دارد و نقش‌آفرینی زنان در پرتو خداخواهی باید پررنگ شود.
حجت‌الاسلام رییسی افزود: زنان فرهیخته‌ای در تاریخ اسلام انسان‌ساز و نقش‌آفرین بودند که بانو گوهرشاد یکی از آنان است که توانست در این شهر و کشور با توجه به جایگاه اجتماعی و سیاسی که داشتند از ظرفیت خود استفاده کرده و بنایی همچون مسجد گوهرشاد را احداث کند.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز بانوان فرهیخته و کسانی که نقش‌آفرین هستند، می‌توانند الگوی زن مسلمان را به عالم ارائه کنند. نگاه مغرب زمین به زن و بهره بردن از زن و نقش دادن به زنان و خانواده، مسائل مهمی است و یکی از موضوعات جدی و مورد اختلاف ما با مغرب زمین است.
نگاه تمدن‌ساز به جایزه جهانی گوهرشاد داریم
وی ادامه داد: تفاوت جایزه گوهرشاد با دیگر جشنواره‌ها در این است که ما یک نگاه تمدنی و تمدن‌ساز به این حرکت خیر داریم.
حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به اینکه غربیان مدعی زن و حقوق زن هستند، ادامه داد: شأن و جایگاه زن در کشور و نقشی بی‌بدیلی که می‌تواند در پیشرفت عرصه‌های مختلف کشور داشته باشد، با تمدن مغرب زمین بسیار متفاوت است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: آن‌ها نگاه فمینیستی به زن دارند و در عمل و اجرای آن‌ها، زن مورد ظلم و ستم قرار گرفته است اما در فرهنگ دینی ما و نگاه تمدن‌ساز اسلامی، نگاه به زن در پرتو خداخواهی است.
وی تصریح کرد: به خاطر نام امام هشتم(ع)، هشت نفر در جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: این حرکت فرهنگی و تمدن‌ساز به نام حضرت، یک نماد و نمودی در جهت توسعه فرهنگ در بین زنان و دختران است که امید داریم که در جهان گسترش پیدا کند.

captcha