برگزاری جشنواره فیلم و عکس «رافت و تجلی نور» در نیشابور
کد خبر: 3631503
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

برگزاری جشنواره فیلم و عکس «رافت و تجلی نور» در نیشابور

گروه فرهنگی: شانزدهمین جشنواره «تجلی نور و رأفت» و بیست دومین هفته فیلم و عکس نیشابور از ١٩ لغایت٢١ شهریور ٩٦ در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مسعود سلیمانی سپهر، مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، اظهار کرد: نیشابور مفتخر است، شانزدهمین جشنواره «تجلی نور و رأفت» و بیست دومین هفته فیلم و عکس را در راستای کشف و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های تصویری تمامی هنرمندان به خصوص جوانان که دل به دریچه دوربین‌شان سپرده و سعی دارند ناب‌ترین تصاویر را با چشم شیشه‌ای دوربین‌هایشان ثبت کنند و با عنایت به اقبال عمومی از برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم و عکس در سالیان گذشته، امسال نیز به اهتمام انجمن سینمای جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه نیشابور، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، کانون بسیج هنرمندان نیشابور این جشنواره برگزار می‌شود.
سلیمانی سپهر گفت: شرکت برای عموم علاقه‌مندان و هنرمندان در این جشنواره آزاد است و هر هنرمند عکاس می‌تواند ١٠ اثر به صورت رنگی یا سیاه و سفید به صورت فایل دیجیتال بر روی CD با ٣٠٠ DPI با فرمت JPC یا TIF حداقل در ابعاد ٤٠ × ٣٠ به دبیرخانه جشنواره مستقر در انجمن سینمای جوان دفتر نیشابور حداکثر تا ١٠ شهریور٩٦ ارسال نماید.
وی ادامه داد: دبیر بخش عکس این جشنواره، فرشید اصغری است و داوری آثار عکاسی توسط محمد رضا چایفروش و حمیدرضا هلالی و الهه عبداله‌ آبادی صورت می‌پذیرد که از ١٩ الی ٢١ شهریور ٩٦ در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور آثار از ساعت ٩ الی ١٢ صبح و 17 الی 20 بعد ازظهر در معرض دید علاقه‌مندان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
سلیمانی سپهر یادآورشد: دبیر بخش فیلم این جشنواره، جواد نادری است و داوری آثار بخش فیلم توسط احمد تفضلی، ابولفضل شکیبا و احمد نیک فرجام صورت می‌پذیرد و فیلم‌های برگزیده از ١٩ الی ٢١ شهریور ٩٦ از ساعت ١٧ الی ١٩ بعد ازظهردر تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اکران خواهد شد.
وی بیان کرد: این جشنواره با موضوعات فرهنگ رضوی، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، آداب و رسوم، نیشابورشناسی و بخش آزاد برگزار خواهد شد و در حاشیه برگزاری این جشنواره جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌هایی در خصوص فیلم و عکس برگزار می‌شود.
سلیمانی سپهر تصریح کرد: این جشنواره ٢١ شهریور ٩٦ همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و روزسینما در پردیس سینما شهر فیروزه به کار خود پایان داده و به آثار و نفرات برتر در هر رشته جوایزی ارزنده اهداء خواهد شد.
captcha