همراه با زائران در استماع نوای خوش قرآن در جوار عترت
کد خبر: 3631833
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

همراه با زائران در استماع نوای خوش قرآن در جوار عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای زائران و مجاوران‌علی‌ابن‌ موسی‌الرضا(ع) در بازه زمانی 28 مرداد الی سوم شهریورماه سال جاری در نظر گرفته است تا زائران از استماع نوای خوش قرآن در جوار عترت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای زائران و مجاوران علی‌ابن‌ موسی‌الرضا(ع) در بازه زمانی 28 مرداد الی سوم شهریورماه سال جاری در نظر گرفته است تا زائران از استماع نوای خوش قرآن در جوار عترت بهره‌مند شوند.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته از شنبه تا پنجشنبه هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید در رواق امام‌ خمینی(ره) ویژه عموم زائران آغاز می‌شود که تلاوت را مهدی هدایتی‌فر و یاسر پارسایی بر عهده دارند.
همچنین محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان پنجشنبه این هفته از ساعت 18 الی 19:30 در دارالقرآن الکریم با حضور آقایان تدین و مهاجر و محفل قرآن ویژه دختران با عنوان «ام‌الازهار» سه شنبه 31 مردادماه از ساعت 17 الی 19:30 با حضور هاشمی و رحمانی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب 28 و 30 مردادماه و اول شهریورماه از ساعت 18 الی 19:30 در رواق حضرت زهرا(س) با اجرای زهرا مهوشیان، سمیه حاجی‌زاده و راضیه نعمتی و تلاوت راحله اسکندری، منیره افکاری، معصومه آقاملکی، ملیحه اسحاق‌نژاد، ناهید سلطانی، خدیجه تاتینا، فرزانه کلالی، ملیحه حمیدی و مرضیه دهقان‌ با حضور بانوان زائر و مجاور برپا می‌شود.
همچنین محفل انس با قرآن در جوار عترت هر روز هفته با حضور اساتید و قاریان قرآن همچون مجید افخم‌الشعراء، سیدخلیل‌الله نجات‌حسینی، میثم‌التمار، کاظم نصرالهی، سینا فتحی، سیدجواد حسینی، قاسم مقدمی، ابوالفضل زاهدمقدم، جواد سلیمانی، محمدرضا قاسم‌زاده، محمد مشمول،‌ حسین پورکویر، سیدمحمدجواد هاشمی، ‌محمدجواد پناهی، مسعود پنجه، ‌علی ساجدی‌‌مقدم، حمید شاکرنژاد، محمدرضا شفیعی‌مؤمن، حسین رضایی و حامد علیزاده در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی از ساعت 18 الی 19:30 برگزار می شود.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنج‌شنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالقرآن‌الکریم پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن« از قرآن بپرس»، «شکوه هشتم» و «در حریم نور» ویژه عموم و مسابقه «ریحانةالنبی(س)» ویژه محافل قرآنی بانوان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
تشکیل کارگاه‌ها، جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ قرآن ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و تصحیح قرائت قرآن و اذکار نماز در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
علاوه بر این در رواق حضرت زهرا(س) ویژه زائران و مجاوران بانو، برنامه‌های آموزشی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، حلقه تدبر در قرآن، محفل قرآنی و ترتیل خوانی، جنگ قرآنی دختران، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع) و چهل حدیث خانواده با تدریس اساتید بانو در نظر گرفته شده است که کلاس‌های حفظ در ساعات مختلف و دیگر کلاس‌ها در نوبت صبح از ساعت 8 الی 12:30 و بعدازظهر از ساعت 16:30 الی 19 در طول این هفته برگزار می‌شود.
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن ویژه اردوزبانان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی و ترتیل خوانی دو صفحه در رواق غدیر ویژه ترکی و آذری‌زبانان توسط استاد اسماعیل‌پناه، همرنگ، زینالزاده و اطاعتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در این هفته است.
همچنین پخش تلاوت قرآن کریم و زیارت امام رضا(ع) هر روز از ساعت ۱۹ الی ۱۹:۱۵ از طریق رضوی تاک عربی از دیگر برنامه‌های اداره امور زائران غیرایرانی به‌ شمار می‌رود.
captcha