سرویس‌دهی به زائران با 260 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده همزمان با روز عرفه
کد خبر: 3636391
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

سرویس‌دهی به زائران با 260 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده همزمان با روز عرفه

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از سرویس‌دهی به زائران با 260 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده در 5 پایانه موقت، در کنار سایر ناوگان محدوده حرم مطهر رضوی همزمان با روز عرفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی اصغر نیشابوری، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه اجتماع عظیمی ‌از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ‌رضوی ‌در روز پنج‌شنبه 9 شهریورماه مصادف با 9 ذیحجه و روز عرفه، بعدازظهر در محل صحن‌های متبرکه حرم امام رضا(ع) مراسم باشکوهی را ‌برگزار می‌کنند، سازمان اتوبوسرانی‌ نیز در راستای‌ رسالتی‌ که عهده‌دار است، به منظور سهولت در جابجایی‌ زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی‌ ثامن‌الحجج(ع) طرح ویژه‌ای ‌را به اجرا خواهند گذاشت.
وی افزود: در این طرح‌ مناطق چهارگانه با استفاده از حداکثر‌ توان و ناوگان موجود انتقال مسافران را توسط ناوگان ثابت و کمکی خطوط آغاز کرده و تا شروع مراسم روند سرویس‌دهی‌ ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: همزمان با شروع مراسم در پایانه‌های ‌در نظر گرفته شده اطراف حرم مطهر رضوی، اتوبوس‌ها جهت بازگشت مسافران دپو و آماده سرویس‌دهی خواهند شد.
نیشابوری به ایجاد 5 پایانه موقت در مبادی خروجی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: به منظور اجرای این طرح 260 دستگاه اتوبوس فوق‌العاده علاوه بر اتوبوس‌های خطوط منتهی به حرم مطهر برای ‌انتقال پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: پایانه شماره یک در خیابان شیرازی ‌با 90 دستگاه اتوبوس به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند؛ همچنین خطوط بی آرتی 3، 12 و 50 با کلیه ناوگان علاوه بر سرویس‌های ‌فوق‌العاده دپوی پیش‌بینی شده آماده ارائه خدمات خواهند بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان کرد: پایانه شماره 2 نیز در خیابان امام رضا(ع)، میدان بیت‌المقدس مسیر BRT با 40 دستگاه فعال است.
نیشابوری اضافه کرد: پایانه شماره 3 در حد فاصل چهارراه خسروی و چهارراه مدرس با‌ 40 دستگاه اتوبوس، پایانه شماره 4 در اول خیابان طبرسی با 60 دستگاه بی آرتی و پایانه شماره 5 نیز در خیابان شهید نواب صفوی با 30 دستگاه، سرویس‌دهی به شهروندان و زائران در روز عرفه را انجام خواهند داد.
وی در پایان ابراز کرد: اکیپ فنی امداد نیز تا پایان مراسم در نزدیک‌ترین نقاط به محل‌های سرویس‌دهی آماده ارائه خدمات به این ناوگان هستند.
گفتنی است، در صورت اعمال محدودیت سرویس دهی با هماهنگی پلیس راهور به تقاطع‌های قبل (چهارراه شهدا، تقاطع شهید گمنام و تقاطع مصلی ـ چمن) انتقال خواهد یافت.
captcha