بالاترین عملیات ترافیکی مشهد در دهه آخر صفر
کد خبر: 3651906
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

بالاترین عملیات ترافیکی مشهد در دهه آخر صفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه در مناسبت‌های خاص با توجه به تهدید‌هایی که وجود دارد، دغدغه نیروی انتظامی، تسهیل استفاده از وسایل نقلیه عمومی به منظور ایجاد امنیت برای مردم است، گفت: همزمان با دهه پایانی صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) بالاترین عملیات ترافیکی در مشهد را داریم.

علیرضا حاجی‌زاده، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: سن حوادث رانندگی از نوجوانی و کودکی به سمت میان‌سالی و کهن‌سالی رفته است.
وی ابراز کرد: بر این اساس، هم‌اکنون کارشناسان ما در مساجد و حوزه‌ها، قوانینی که به سلامت و ایمنی مردم کمک می‌کند را آموزش می‌دهند.
رئیس‌ پلیس راهور خراسان رضوی افزود: استفاده از تجهیزات الکترونیک نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و اعتقاد ما این است که پلیس راهور به‌ عنوان کار ایجابی به صورت مستقیم و رودررو باید کم‌تر با مردم در ارتباط باشد؛ برای مثال در کار‌های خدماتی به صورت سیستمی خدمت به مردم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه «در 28 صفر بالاترین عملیات ترافیکی در کل کشور را بر عهده داریم»، گفت: در مناسبت‌های خاص و با توجه به تهدید‌هایی که وجود دارد، دغدغه نیروی انتظامی این است که وسایل نقلیه عمومی را تسهیل کنیم تا مردم در امنیت لازم باشند.
حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در مثلث ترافیک آموزش در راس هرم قرار دارد، عنوان کرد: اجرای قوانین و مقررات در میانه هرم و مهندسی ترافیک در پایین این هرم قرار دارد که دو حوزه امداد و نجات و مشارکت‌های مردمی در این بخش کمرنگ است.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در بخش آموزش، مباحث لازم توسط اساتید روانشناس نیز در بحث تکنیک‌های رفتاری به نیروها و پرسنل پلیس راهور ارائه شده است.
وی در خصوص عدم همکاری برخی از قانون شکنان تصریح کرد: بسیاری افراد آشفتگی و عدم رعایت قوانین را از چشم عابران می‌بینند، در حالیکه ضمن اجرای قوانین باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت پذیرد.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه اعتقادی به قانون گریزی ندارم افزود: نمی شود صرف اینکه 10 درصد مردم قوانین را رعایت نمی‌کنند، بگوییم همه قانون گریز هستند.
captcha