جلسه قرآنی با قدمت 78 سال در مشهد
کد خبر: 3692703
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

جلسه قرآنی با قدمت 78 سال در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جلسه قرآن سیدالشهدا(ع) از جلسات قدیمی مشهد است که در سال 1318 با عنوان شاهزاده ابراهیم(ع) در مشهد تأسیس شده است و در حال حاضر بعد از گذشته حدود 78 سال همچنان هر هفته پذیرای علاقه‌مندان به قرآن است.

محسن امامی‌کشفی، مدرس جلسه قرآن متوسلین به حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: جلسه قرآن سیدالشهدا(ع) از جلسات قدیمی مشهد است که در سال 1318 با عنوان شاهزاده ابراهیم(ع) تاسیس شده است و تا 10 سال گذشته به صورت سیار در منازل اعضای جلسه برگزارمی شد.
وی ابراز کرد: اولین مدرس جلسه، مرحوم ابوالفضل امامی‌کشفی، پدربزرگم بود که بعد از وی نیز از سال 71 اینجانب عهده‌دار تدریس قرآن در این جلسات شد‌ه‌ام.

جلسه قرآنی با قدمت 78 ساله در مشهد
امامی‌کشفی در خصوص نحوه تدریس در این جلسه قرآن گفت: آموزش قرآن در جلسه به صورت تخصصی و فوق تخصصی شامل آموزش تجوید، صوت و لحن، سلفژ، لحن بیانی، آکسان‌ها، ریزنغمات و گوشه‌ها در کنار بیان تفسیر انجام می‌شود.
این قاری قرآن اظهار کرد: جلسات قرآن متوسلین به حضرت زهرا(س) با حضور پرشور حدود 300 نفر از اساتید قرآنی و قرآن‌آموزان در سه بخش تحلیل فنی تلاوت‌ها، آموزش مقامات موسیقیایی تلاوت و سلفژ برگزار می‌شود.
وی در تشریح این مطلب افزود: از 380 گوشه در مقامات موسیقیایی، 80 گوشه در تلاوت کاربرد دارد که علاوه بر آن نیز آموزش نت‌ها، فواصل پرده‌ها، آموزش اختلاف قرائت و تفسیر علمی قرآن در این جلسه انجام می گیرد.

جلسه قرآنی با قدمت 78 ساله در مشهد
این مدرس قرآن کریم ادامه داد: جلسه قرآن متوسلین به حضرت زهرا(س) از سال 1366، سه‌شنبه شب‌ها از ساعت 19:30 الی 21 به صورت سیار در منازل اعضای جلسه به صورت پوسته در حال برگزاری است و نوجوانان، جوانان و فعالان قرآنی استقبال خوبی از این جلسه دارند.
امامی‌کشفی در پایان ابراز کرد: البته مدتی است که به همت مرکز خدمات قرآنیان مشهد و درخشی‌های مقیم مشهد این جلسات در محل جدید خود یعنی حسینیه سیدالشهدا(ع) واقع دربلوار وحدت، بلوار ولایت، ولایت 7 به صورت هفتگی و ثابت برقرار است.

انتهای پیام

captcha