اعزام 100 مبلغ مهدوی در سطح استان خراسان رضوی
کد خبر: 3709808
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
به مناسبت نیمه شعبان صورت می‌گیرد؛

اعزام 100 مبلغ مهدوی در سطح استان خراسان رضوی

گروه اجتماعی- مدير بنياد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: 100 مبلغ مهدوی در نیمه شعبان برای ترویج معارف مهدوی به کل استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدجعفر موسوی‌نسب، مدیرمرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری که به مناسبت معرفی برنامه‌های نیمه شعبان  برگزار شد، اظهار کرد: در نیمه شعبان 100 مبلغ مهدوی به نهادهای و ارگان‌های فرهنگی، هیئت‌ها، مهدیه‌ها و مساجد استان اعزام می‌شوند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید مهدویت ناب را به جامعه اسلامی و جهانی معرفی کنیم، بیان کرد: امروز در مقابله با هجمه دشمنان رسالت ما بسیار سنگین است و باید با تمام توان در معرفی مهدویت ناب تلاش کنیم.

وی گفت: ما باید بتوانیم انقلاب جهانی امام عصر(عج) را در آرمانشهرمهدوی به جهان معرفی کنیم و برای نزدیک تر شدن به این آرمانشهر زمینه‌سازی کرده و آن دوران را درک کنیم.

موسوی‌نسب‌ با اشاره به برنامه‌های مرکز تخصصی مهدویت، عنوان کرد: حدود هزار برنامه در شب و روز نیمه شعبان برگزار می‌شود و در کنار این جشن‌ها به بحث شعور مهدوی نیز پرداخته می‌شود.

ارسال 50 هزار بسته فرهنگی به مناطق محروم

مدیر مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، ارسال 50 هزار بسته فرهنگی به مناطق محروم و دور افتاده را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه احیای شب نیمه شعبان فضیلت زیادی دارد، متذکر شد: برای شب زنده داری شب عید ولادت حضرت صاحب الزمان(عج)  نیز در سراسر استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

موسوی نسب به بحث معرفت افزایی و معرفی عالمانه مهدویت به مخاطبان اشاره و تصریح کرد: اساتید و مبلغان در مراسم و جشن‌های مهدویت به موضوعات امام مهدی(عج) در قرآن،‌ امام مهدی(عج) در روایات، علائم و شرایط مهدویت، آسیب‌شناسی مهدویت، حکومت ولی عصر(عج) و نحوه مقابله با رسانه‌های دشمن، نقد فیلم‌هایی که علیه مهدویت ساخته شده و بحث منجی در ادیان می‌پردازند.

بحث موعود منحصر به شیعیان نیست

مدیر مرکز تخصصی مهدی موعود با تأکید بر اینکه بحث منجی و موعود منحصر به شیعه و اسلام نیست، متذکر شد: همه ادیان قائل به منجی و موعود هستند و ما در این زمینه نکات مشترک زیادی داریم به خصوص نکات مشترک بین شیعه و سنی که به 50 وجه اشتراک می‌رسد که در این زمینه نخبگان فرهنگی باید برنامه‌ریزی کنند و رسالت خود را برای معرفی مهدویت به جهان انجام دهند.

موسوی‌نسب همچنین از اجتماع عظیم منتظران مهدی موعود در استان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر استان در مشهد نیز منتظران در عرصه میدان شهدا اجتماع می‌کنند و همچنین یکسری برنامه‌ریزی‌هایی برای اجتماع منتظران در نقاط دیگر که فراتر از استان و همچنین در 10 کشور خارجی است، صورت گرفته است.

وی برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع مهدویت را از دیگر برنامه‌های میلاد مهدی موعود(عج) عنوان کرد و گفت:حدود 500 نمایشگاه محصولات فرهنگی مهدویت در برخی بقاع و مساجد استان برای آشنایی مردم با نرم افزارهای مهدویت برپا می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha