جای مدیرانی با پشتوانه علمی مرتبط در نظام مدیریتی کشور خالی است
کد خبر: 3720343
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

جای مدیرانی با پشتوانه علمی مرتبط در نظام مدیریتی کشور خالی است

گروه فرهنگی- مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید سامانه مدیریتی داشته باشیم که مدیران احساس کنند در آن می‌توانند رشد کنند، همانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که مدیرپرور است، گفت: در نظام مدیریت کشور جای مدیرانی که پشتوانه علمی مرتبط با مسئولیت خود داشته باشند، خالی است.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مدیرپرور است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین انتظامی، مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه و تودیع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که شامگاه 13 خردادماه در سالن اصلی تئاتر مشهد برگزار شد، عنوان کرد: وجود چنین جمع کیفی در مدت کوتاه این مراسم مسئولیت ما را سنگین می‌کند که این امر نشان از توفیق فعالیت خوب سیدسعید سرابی است.

وی با بیان اینکه در این تغییر و تحول دو اتفاق ارزشمند وجود دارد، تشریح کرد: اول اینکه یکی از مدیران موفق در سطح استان ارتقا پیدا می‌کند که در سطح ستاد به وظیفه خود ادامه دهد و از تجربیات مدیریت استانی خود استفاده کند.

باید سامانه مدیریتی برای رشد مدیران وجود داشته باشد

انتظامی با اشاره به اینکه خود این امر پیام خوبی به بدنه دیوانی کشور می‌دهد، ابراز کرد: ما باید سامانه مدیریتی داشته باشیم که مدیران احساس کنند در آن می‌توانند رشد کنند، همانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که مدیرپرور است.
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خراسان رضوی ظرفیت فرهنگی ممتاز و منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: سر سلسله این سرآمدی به وجود مقدس امام رضا(ع) بازمی‌گردد و در سطوح بعد جنبه‌های فرهنگی به آن اضافه می‌شود، ظرفیت حرم و پذیرش زائر در ارقام 26 میلیون در سال نیز است که بسیاری از آن‌ها زائر خارجی هستند که برای استان و جمهوری اسلامی ظرفیت منحصر به فرد ایجاد می‌کنند.
وی ادامه داد: شخصیت‌های ممتازی که از این استان درحوزه‌های مختلف در خراسان رضوی برآمده است؛ مقبره فردوسی، عطار، خیام و ... به عنوان سرآمدان زبان فارسی در این استان قرار دارند که این امر یک ظرفیت بی‌بدیل به وجود می‌آورد و مدیر فرهنگی باید بداند چگونه اتصالات حلقه‌های فرهنگی را ایجاد کند.
انتظامی در رابطه با انتصاب جدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: آقای جعفر مروارید، مدیرکل جدید ارشاد استان یک شخصیت دانشگاهی و عضو هیئت علمی دانشگاه در رشته علوم انسانی است و در نظام مدیریت کشور ما جای مدیرانی که پشتوانه علمی مرتبط داشته باشند خالی است، بنابراین در خراسان رضوی کسی قرار می‌گیرد که از دانشگاه و در رشته علوم انسانی برآمده است و امید داریم که مسائلمان را با نگاه علمی حل کنیم.
مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: مدیر فرهنگی باید بتواند ضمن ایجاد و توسعه هم‌افزایی فرهنگی و ضمن توسعه سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد متقابل مردم و حاکمیت به یکدیگر، ظرفیت‌های بیشتری آزاد کند و جلوی رفتار فراقانونی در حوزه فرهنگی را با تدبیر بگیرد.

 انتهای پیام

captcha