۱۷۰ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد
کد خبر: 3735806
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

۱۷۰ هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

گروه شهرستان‌ها - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی در استان خراسان رضوی رفع تصرف شدند.

170 هکتار از اراضی ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

امین رمضانیان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر 160 نفر نیروی حفاظت از منابع طبیعی استان در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر برای حفاظت از 20 هزار هکتار جنگل یک نفر در نظر بگیریم 324 نفر نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های استان نیاز داریم، گفت: استان خراسان رضوی با توجه به اینکه دارای شرایط خاص اقلیمی از جمله کوهستانی، کویری و بیایانی است، به صورت میانگین در نظر گرفته شده است.

رمضانیان با بیان اینکه هر شهرستان دارای یک خودرو برای پرسنل یگان حفاظت در انجام وظیفه است، تصریح کرد: 10 دستگاه خودرو در این زمینه کم داریم که مسئولان قول داده‌اند کمبودها را جبران کنند.

رمضانیان عنوان کرد: 18 دستگاه تریل 200 CC تهیه شده که در حال تخصیص است و قرارداد 60 دستگاه دیگر نیز بسته شده که به زودی تحیول خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای اولین بار 18 میلیارد تومان برای تبدیل شبکه رادیویی استان جهت تبدیل به دیجیتال تخصیص داده شده و تا سه ماه دیگر راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: شماره تلفن 1504 به صورت شبانه روزی در خدمت مردم برای اعلام تخلفات در حوزه منابع طبیعی فعال است.

تصرف 435 هکتار از اراضی ملی
وی با تاکید بر اینکه آمار تصرفات غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی و ملی از ابتدای سال 435 هکتار در کل استان بوده، گفت: 170 هکتار تاکنون رفع تصرف شده که بیشتر تخلفات پرونده‌های دیگر مربوط به چرای دام غیرمجاز، بوته کنی و قطع درختان است.

رمضانیان اظهار کرد: در زمستان سال گذشته باند قاچاقچیان استان که چهار نفر بودند متلاشی شدند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی متخلفین در این حوزه نسبت به سال گذشته تصریح کرد: 29 نفر در سال جاری متخلف شناسایی شدند که برخی از آن ها روانه زندان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به حکم صادره برای یکی از متخلفین در نیشابور جهت قطع 76 درختچه تاق گفت: این متخلف 94 میلیون تومان جریمه شد.

انتهای پیام

captcha