راهیابی ۳۶ شرکت‌کننده خراسانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3740198
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

راهیابی ۳۶ شرکت‌کننده خراسانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راهیابی ۳۶ متسابق در بخش آقایان به مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خبر داد.

 راهیابی 36 متسابق آقا به مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در دو بخش بانوان و آقایان در اواسط مردادماه برگزار و بیش از 600 متسابق در رشته های حفظ، قرائت تحقیق ، قرائت ترتیل و ... با یکدیگر رقابت کردند.
وی ادامه داد: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت مجزا در قم، تهران و اراک برگزار می شود.

وی افزود: مرحله مقدماتی مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش آقایان از 20 تا 23 مرداد ماه در قم برگزار و ادامه آن در هفته اول شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: راهیافتگان به مرحله نهایی مسابقات قران کریم در اراک به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش بانوان با اغماض از مرحله مقدماتی و به صورت مستقیم از مرحله استانی به مرحله نهایی اعزام می شوند.

حسینی گفت: متسابقان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل ، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز، اذان، دعا خوانی و در رشته معارفی شامل تفسیر، حفظ موضوعی، احادیث به رقابت خواهند پرداخت.

حسینی با بیان اینکه در بخش آقایان 36 نفر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و ... از مرحله استانی به مرحله کشوری مسابقات قران کریم اداره اوقاف راه یافته‌اند، گفت: در رشته قرائت تحقیق، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، حسین پورکویر، علی اصغر شم آبادی، مهدی هدایتی فر، سید روح الله طوسی و محسن رشیدی به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را در مرحله استانی کسب کرده اند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در رشته ترتیل، سید حامد حسینی حائز رتبه اول، محمد شیرین حائز رتبه دوم و سید حجت ترحمی حائز رتبه سوم شدند؛ همچنین محمد خاکپور، رضا گلشاهی و محمد رضا جاهدی نیا در حفظ کل به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب نموده‌اند.

وی با اشاره به برترین‌ها در حفظ 20 جزء، گفت: رضا حسینی رتبه اول، حسام فیوضی رتبه دوم و سید مصطفی ریحانی و سعید قره داشی رتبه سوم را کسب کرده اند.

رئیس امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: در حفظ 10 جزء علی سبزه، در بخش اذان ابوالفضل رشیدی و در بخش دعا خوانی سجاد نوری به مرحله کشوری راه یافته اند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امید حسینی نژاد و مختار دهقان با استفاده از سهمیه کسب مقام برتر در مسابقات قرآن کشوری و هادی اسفیدانی با کسب مقام برتر در مسابقات قران مدهامتان جواز حضور در مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم را کسب کرده‌اند.
حسینی افزود: در رشته معارفی در بخش تفسیر جواد جعفری، سیدمجتبی جلیل زاده، سید ابوالفضل علوی، سید احمد سجادی دخت، سید محمود سجادی، محمد رضا بخشی، احمد شیخ عارفی و امیر حسین تفقدی به مرحله کشوری راه یافته اند.

وی ابراز کرد: در بخش حفظ موضوعی نیز سید احسان قبولی، هاشم وحیدیان، مجید صادقی و حسن زاهدیان و در بخش احادیث احمدرضا جلالی مقدم و علی فتحی به مرحله کشوری مسابقات قران کریم راه پیدا کرده اند.
انتهای پیام

captcha