مسابقات قرآن نیاز به حمایت آموزش و پرورش دارد
کد خبر: 3765376
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

مسابقات قرآن نیاز به حمایت آموزش و پرورش دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی - شرکت‌کننده سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: علاوه بر برگزاری این جشنواره‌ها برای دانشجویان، باید جهت برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان نیز حمایت لازم از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد.

مسابقات قرآنی نیاز به حمایت آموزش و پرورش داردفاطمه عباسی ‌در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی‌، با اشاره به اینکه اولین بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنم،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ‌سال‌هاست که کارمند اداره آموزش و پرورش هستم، باید بگویم در سال‌های گذشته چنین مسابقاتی برای دانش آموزان برگزار می‌شد اما متاسفانه حمایت لازم از سوی مسئولان انجام نمی‌گرفت. این در حالی است که دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف فعالیت داشتند و با یکدیگر مسابقه می‌دادند و هیچگونه تشویق خاصی از سوی مسئولان ذی ربط صورت نمی‌گرفت.
وی افزود: به همین دلیل مدارس مکلف بودند که آن‌ها را تشویق کنند تا انگیزه‌ای در دانش آموزان به وجود آورد چرا که ایجاد انگیزه و عامل تشویق می‌تواند برای دانش‌آموزان دبستانی تا دوره اول و دوم،‌ تاثیرات مثبتی داشته باشد.
این فعال قرآنی اضافه کرد: همچنین علاوه بر برنامه‌ها و کلاس‌های ویژه‌ای که برای دانش آموزان باید برگزار شود، لازم است کلاس‌هایی با برنامه ریزی بهتر نیز جهت تشویق دانش آموزان تدارک دیده شود تا از این طریق، هم زمینه‌ای فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند به لحاظ مفهمومی با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنا شوند و هم کاربردهای آن را در زندگی خود لمس کنند.
عباسی تاکید کرد: با این اقدامات افراد متوجه خواهند شد که قرآن در زندگی در آن‌ها تا چه اندازه می‌تواند منجر به پیشرفت شود. بنابراین اگر از این دست اتفاقات خوب برای آن‌ها روی دهد، منجر به این می‌شود که آن‌ها با رغبت بیشتری در اینگونه مسابقات و جشنواره‌ها شرکت کنند.
این فعال قرآنی ‌با اشاره به رقابت‌هایی که میان دانشجویان ایرانی و کشورهای مسلمان برگزار می شود، عنوان کرد: قطعا دانشجویان می‌توانند رقابت خیلی خوبی با کشورهای مسلمان دیگر داشته باشند چرا که ما شاهد هستیم که این افراد، در هر زمینه‌ای که شرکت می‌کنند، اگر در یک دوره از مسابقات رتبه خوبی را کسب نکنند اما قطعا در دوره‌های بعدی به راحتی می‌توانتد رتبه های بالاتری را به دست آورند.
‌این شرکت کننده تصریح کرد: البته درست است که کشورهای مسلمان عربی به خاطر اینکه زبان عربی زبان اصلی آن‌هاست، شرکت کنندگان شان بتوانند به راحتی در اینگونه مسابقات و فعالیت‌ها موفق تر عمل کنند.
عباسی با بیان اینکه قرآن می‌تواند تاثیرات بسیار خوب و ماندگاری در زندگی افراد داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید بگویم که قرآن در زندگی شخصی من تاثیرات بسیار مطلوبی گذاشته که مهم ترین آن را می‌توان احساس آرامشی دانست که من در زندگی خود آن را لمس کردم. این احساس قطعا نمی‌توانست به دنبال موضوع دیگری به جز قرآن برای به وجود آید.
وی تاکید کرد: مهم ترین کار برای یکی شدن با قرآن این است که با معنا و مفهوم آن آشنا شویم. در واقع به نوعی با اعجاز این معجزه الهی آشنا شویم و بیینیم که چه کاری می‌تواند در زندگی ما انجام دهد و تا چه میزان می‌تواند بر ما تاثیر داشته باشد.
عباسی بیان کرد: در واقع ما باید قرآن را به همراه معنای آن بخوانیم و امتحان کنیم تا ببینیم که پس از خواندن قرآن دچار چه تاثیراتی می‌شویم؛ قطعا شاهد تاثیرات مثبتی خواهیم بود و براساس آن تاثیرات و حال خوبی که در وجود ما نهادینه می‌شود، این خواندن را بیشتر کنیم.
این شرکت‌کننده عنوان کرد: جوانان برای آشنایی بیشتر و بهتر این موضوع باید به تحقیق بپردازند تا به این موضوع پی ببرند که قرآن چه چیزی را می‌خواهد به ما آموزش دهد؛ هدفش چیست و چه چیزی را سعی دارد به ما بگوید. بنابراین جوانان می‌توانند در کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف به این اعجاز دست یابند و با این کار، هر فردی متناسب با شرایط خود می تواند راهکار زندگی خویش را از قرآن دریافت ‌کند و آن را به کار گیرد.

انتهای پیام

captcha