ای کاش کسی پیدا شود و بنویسد چمران چه کرد
کد خبر: 3771518
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

ای کاش کسی پیدا شود و بنویسد چمران چه کرد

گروه شهرستان‌ها - رئیس مرکز حفظ نشر و آثار دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه‌ای کاش کسی پیدا شود و بنویسد که چمران چه کرد، افزود: اگر خود من بخواهم آنچه را که از شهید چمران دیده‌ام بنویسم بالغ بر ۶ جلد ۸۰۰ صفحه‌ای می‌شود.

اگر بسیج نباشد انقلاب نخواهد ماندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر سرتیپ حسن سیفی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش، شامگاه 19 آذرماه در نهمین یادواره 13 شهید دانشجو و سه شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر و گرامیداشت شهدای مدافع حرم دانشجو که در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: هرچند در زمان جنگ تشکیلات اطلاعاتی نداشتیم و از نظر تجهیزات نظامی با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و از سویی قول داده بودند ایران را تصرف کنند، اما دشمنان تحلیل درستی از جوانان و رهبری این کشور نداشتند.

وی اظهار کرد: در زمانی که سوسنگرد در خطر بود و بنی‌صدر هم اجازه دخالت ارتش را نمی‌داد و از سویی نیروهای بسیار کمی داشتیم و در طرف دیگر 5 لشکر در برابر ما قرار داشتند، هرآنچه شهید چمران در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت.

این راوی جنگ با بیان اینکه ای کاش کسی پیدا شود و بنویسد که چمران چه کرد، افزود: اگر خود من بخواهم آنچه را که از شهید چمران دیده‌ام بنویسم بالغ بر 6 جلد 800 صفحه‌ای می‌شود. اگر تنها نقش رهبر معظم انقلاب در روزها و سال اول جنگ نوشته شود، جلدهای بسیار باید تهیه شود. دانشجویان بسیاری برای دفاع از کشور آمدند و هیچ کس برنگشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش عنوان کرد: 325 هزار شهید تقدیم کرده‌ایم، انقلاب ایران با 3100 شهید پیروز شده که در این میان دانشگاه افسری امام علی(ع) تنها دانشگاهی است که بیشترین شهید را تقدیم کرده. دانشگاه امام علی(ع) که از آن به عنوان افسر جبهه سخت نام برده می‌شود 1800 شهید تقدیم کرده است.

سیفی عنوان کرد: حوزه علمیه 5840 شهید داده است، همه باید بدانیم که اگر بسیج نباشد، انقلاب نخواهد ماند. امروز ارتش باید از سپاه دفاع کند، چهار دهه هرچه خواستند برای ارتشی‌ها گفتند و ما سکوت کردیم به دلیل اینکه می‌دانستیم ما را تربیت کرده‌اند تا هزینه انقلاب شویم.

غرش جنگنده‌های تمام ایرانی بر فراز آسمان ایران
رئیس مرکز حفظ نشر و آثار دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: طی 6 ماه آینده، غرش جنگنده‌های ساخت متخصصان ارتش بر فراز آسمان ایران را خواهیم دید، همچنین به زودی از زیردریایی‌های خود رونمایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد فناوری‌های نوینی هستیم و به جایی رسیدیم که تمام کسانی که به سوریه رفتند توسط نیروی هوایی انتقال داده شدند و هیچ کس نتوانست حتی یکی از این هواپیماها را بزند. ما دوشادوش سپاه و در کنار بسیج ایستاده‌ایم. دشمنان امروز به خوبی به تاثیرگذاری رهبر معظم انقلاب پی‌برده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تبلیغ علیه نیروهای مسلح از جمله سپاه را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اضافه کرد: به رغم اینکه قبل از قطعنامه بالغ 23 هزار نفر و 23 هزار نفر دیگر بعد از قطعنامه اسیر داشتیم، اما آنها در مجموع بالغ بر 43 هزار نفر از ما اسیر داشتند که 5500 نفر از زندانیان سیاسی و 38 هزار و 500 نفر دیگر اسیران عراقی بودند. هرچند تمامی این اسرا را ارتش نگهداری می‌کرد اما هیچ‌گاه تاکنون در این خصوص حرفی نزده است.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا
در ادامه امام جمعه کاشمر با بیان اینکه این حضور و شعور و اینگونه اقدامات در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از مصادیق تعظیم شعائر دینی است، به چند دلیل قرآنی برای ضرورت برپایی یادواره شهدا اشاره کرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی اجتماع کرده‌ایم که خداوند بر زنده نگه بودن آن‌ها گواهی داده است. شهدا با خدا عهد و پیمان بسته‌اند و بر این عهد و پیمان وفادار ماندند. با نکوداشت شهدا باید ما هم بر سر این عهد و پیمان بمانیم، شهید آگاه و آگاه کننده هست و همانند نور روشن است و روشنی می‌دهد. هنر شهید هدیه جان است، شهید در این هنر قهرمانانه خوب می‌درخشد.

دانشجویان به شهدا تأسی کنند
در این مراسم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و به خصوص 13 دانشجوی شهید شهرستان کاشمر گفت: امروز برای ما دانشگاهیان روز بسیار بزرگی است.

سیدمحمدجواد موسوی افزود: اینکه در ایام روز دانشجو و در آذرماه شاهد این رخداد بزرگ فرهنگی هستیم بسیار حائز اهمیت است، اینکه گفته می‌شود شهدا زنده هستند، این جمعیت این را ثابت کرد.

وی اظهار کرد: امروز باید مجموعه‌های دانشگاهی شهرستان کاشمر به خود ببالند که چنین مردم ولایتمداری داریم که اینگونه عاشق شهدا هستند.

موسوی همچنین با گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو بیان کرد: رخدادی که در 16 آذر سال 32 رقم خورد و در آن سه دانشجو در دانشگاه تهران ناجوانمردانه به پای وزیر خارجه آمریکا قربانی شدند، موجب ایجاد جنبش دانشجویی شد که در پیروزی انقلاب اسلامی و در بیداری و آگاهی جوانان نقش ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه همین جنبش در دفاع مقدس نقش مهمی داشت و این قیام و جنبش تا صحنه علم و دانش ادامه یافت، به طوری که اکنون شهدای هسته‌ای را داریم، عنوان کرد: در صحنه جهاد، علم و دانش شهدایی داریم که تلاش کردند تا پرچم علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی همچنان در اهتزاز باشد و در ادامه همین دانشجویان در نقش مدافعین حرم حاضر شدند و جای افتخار دارد که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 63 شهید مدافع حرم را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که جوان‌ترین این شهدا فردی 19 ساله است.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر اظهار کرد: این نشان می‌دهد که دانشجویان باید این جنبش دانشجویی و راه شهدا را ادامه دهند و در حوزه عملی، فناوری و فرهنگی به شهدا تأسی بجویند. امروزه نیاز است دانشجویان بیش از گذشته بیدار باشند و به پیام شهدا توجه داشته و به وصیت و پیام شهدا عمل کنند.

انتهای پیام

 

captcha