مشهد را مقصد اصلی سفر جهان تشیع کنیم
کد خبر: 3809711
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

مشهد را مقصد اصلی سفر جهان تشیع کنیم

گروه فرهنگی - معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: باید کاری کنیم که جهان تشیع مشهد را مقصد اول و اصلی سفرخود برای کسب معنویت و توشه بستن علمی قرار دهند.

مشهد را مقصد اصلی سفر جهان تشیع کنیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی زارعی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، امروز در مراسم رونمایی از مصحف منسوب به امام علی(ع) در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی بیان کرد: امید است در ماه مبارک رمضان فرصتی داشته باشیم که از خواهش‌های نفسانی فاصله بگیریم و بر سر این سفره پر فیض الهی ثمرات و برکاتی را درو کنیم و ببریم و این ماه که تعیین کننده سرنوشت ما انسان‌هاست تا سال آینده ماهی پر از فیض و برکت برای همه ما باشد.
وی اظهار کرد: موزه قرآن و نفایس آستان قدس یکی از بزرگترین گنجینه‌ها و سرمایه‌های ایران و جهان اسلام در حوزه اسناد، مدارک و کلیه کتب نفیس محسوب می‌شود که می‌تواند به رشد و تعالی علمی، تاریخی و بسیاری از حوزه‌های مختلفی که مد نظر ماست به مدد و کار ما آید.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در حوزه مدیریت شهرداری مشهد، این افتخار را داریم که با آستان قدس تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم و کاری را آغاز کنیم که مقدمه حرکت‌های پیش روی ما بارگاه منور امام رضا(ع) باشد و بتوانیم این ذخایر ارزشمند را به منظر مردم شریف مشهد و زائرانی که به پابوسی این آستان مقدس مشرف می‌شوند، برسانیم.
زارعی اظهار کرد: در واقع همه ما می‌دانیم که نخ تسبیح همه اتفاقات، رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نه تنها در مشهد بلکه در خراسان و به عبارتی در سراسر ایران وجود مقدس بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افتخار داریم که مدیریت شهری با این نگاه این عنصر تعالی بخش را در صدر تمام فعالیت‌ها و اقدامات خود قرار داده و بنا داریم با همین محوریت و با همکاری مجموعه آستان قدس در خدمت مردم بزرگوار باشیم. معتقدیم مشهد برای همه است؛ لذا همه باید برای مشهد کار کنیم چرا که جایگاه مشهد جایگاهی رفیع‌تر از آن است که در حال حاضر دارد.
وی گفت: باید کاری کنیم که جهان تشیع مشهد را مقصد اول و اصلی سفر، معنویت و توشه بستن علمی خود قرار دهند که البته تمام سرمایه، ظرفیت و افتخارات ما به نوعی در همین مکانی است که حضور داریم.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: از این منظر تمام تلاش خود را در حوزه بین‌الملل انجام خواهیم داد تا بتوانیم فضایی آماده کنیم و آنچه اینجا و در این موزه قرار دارد را به صورت بهینه و به بهترین شکل در اختیار مردم، قرآن پژوهان، تاریخ پژوهان و همه کسانی که دل در گرو تعالی مذهب تشیع و جهان اسلام دارند قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha